forts..

Ja jag hann inte skriva klart igår då jag satt och medlyssna på annan lina som jag ska lära mig. Hade inte tid att skriva. Men idag kom jag tidigt till jobbet så jag kan skriva klart!

Nå, när vi middag på Fredagen så tror jag inte vi gjorde så mkt.. Surra och kolla på tv.
Lördag: Påskafton! Vaknade vid 7 tiden. Kalle låg och surra som tusan han! Såå söt!! Jag klev upp och la mig på soffan ist. De va -0,5 när jag klev upp, trodde de skulle bli styggväder. Men det sprack upp och vart jätte fint väder! Jag pimplade litte men de va dött! Så jag solade mest. Fikade på udden så vi skulle på lite sol på oss. hur goda kolbullar som helst fick jag åxå :) Satt där en bra stund sedan på EM så såg jag i spegeln att jag hade fått fina bleka glasögon.. Ohhh NO!! Jag va alldeles röd i ansiktet och vit där jag hade glasögonen. Så jag hoppades på sol dagen efter så jag kunde jämn ut de fula kanterna.
Till middag fick vi potatis gratäng och rökt älgkött! Sååååå jääkla gott! (fick även en matdosa så jag så dom på jobbet vart nog lite avis!) Sedan va de mest att ta de lugnt sitta och surra och spela rymd-luffar-schack ;)
Söndag. vaknade 7 som dagen innan la mig på soffan och såg +8 grader ute.! Yes! kanske blir en gnutta sol då!? Erik och John får en sväng med skotrarna, själv så satt jag kvar med svärmor och surra litte och leta solen.. Den fanns nog där bakom alla molnen men den titta aldrig fram. Vi hade tänkt att sitta nere vid sjön och grilla men det blåste så in i bövelen så vi satt utanför stugan bara, det blåste mindre där.
Jag tände upp elden! hehe. Vi grilla varma mackor  och korv.. Mumma! John och Katarina for hem sedan på EM. Men jag och Erik stanna kvar..
Till middag fick vi nån pasta rätt med lax till jätte gott det med. Sen så spela jag rymd luffar schack med svärfar. Jag vann så klart! ;) hehe. Det började regan på EM.
Måndag: Jag och Erik hade tänkt att fara en sväng med skotrarna på förmiddan men eftersom de hade regnat hela natten så va de blött och trist väder, mkt vatten på isarna m.m så vi packade ihop och for hemöver ist.
vi svängde in hos eriks mormor i Krokom. Sedan for vi hem till mamma och pappa och hälsade på..
Jag fick köra hem 245an till stugun sen, den jag tog in till travet och lämnade där.

Så ja de va min helg! nu vill jag  veta hur eran var!

♥ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0