TRAV!!!!

Jag läste tidningen imorse med frukosten.. (som vanligt) Jag kom till sporten och höll på att bläddra förbi alltihopa, men sen såg jag startlistorna till V5 i stan på Fredag. Jag läste igenom litte för att se om Malin och Olle hade häst till start. Det hade dom! En hel del åxå.. Iaf Malin!
Så vi börjar med Malin Löfgren.
Jag har inte tittat så mkt på själva loppen, hur dom ser ut eller om dom har bra chans eller så.
Lopp 2: Tuffing Karma. Hans första start! Kan bli otroligt intressant att se denna herre! Jag vet att de är jäkel på att springa, och Malin har bara talat gott om honom. Jag tror inte att hon skulle startat honom om han inte kändes fin i jobben. Så jag tror att han kan komma långt.
Lopp 3: Sanity. Denna valacken fanns ej i stallet när jag slutade men, har bara hört gott om honom åxå. Hoppas att det kommer att gå bra för Rix FM hästen! Mamma, Pappa och momma e med på den, undra om kanske syrran va de åxå!? hmm..
Lopp 4: Lass Keeper. En otroligt snäll valack. Gillar den här hästen. Jag red honom i början då vi red in han. Malin satt på han i hagen. Sedan hoppa jag upp och red några varv på åkern bredvid.. Sååå snäll!
Tidningen tror mkt på honom i detta lopp, men har bakspår.
Lopp 8: Youngblood Pil. Tjejhästen! Yngve har bara tjejer som ägare! Och han verkar trivas med det! ;) En kille som har svårt att kontrollera sina nerver. Har lyckats bra i monté. Nu är det ett sluky lopp. 
Premie: Trippa Undan. Såg även att hon har Trippa till start i premie loppet. (en syster till Quta Undan och Hann Undan, hehe) Jag vet inget om den här damen. Träffa henne bara förr sommarn då hon va en liten skitunge soom trotsade. Men eftersom hon redan nu är ute i premie lopp så bådar det nog gott! Minns att även Tuffing va ut i premie rätt så tidigt (närmare bestämt precis 1 år sedan. 080411) Så dom är kanske likvärdiga i sin utveckling. Härligt :)
Såg även att Bolasnärtan startar imorrn på Bergsåker. Sist hon starta så läste jag på Malins blogg att hon hade glömt att andas på typ 6 min och fick världens mjölksyra. (inte så konstigt om kroppen får syre på 6 min). Nu ska hon ha fått vila och annan utrustning så hoppas att hon andas denna gång! ;)

Olle Carlsson då..
Han har bara en häst till start..
Lopp 4: Five Nines S.C. En stor dam med långa ben, är snäll men rädd för traktorer.. ;)
Har inte så mkt mer att säga om henne :)

Men jag vill hjälpa till! Fan va skoj att ha en häst i till start! Men men..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0