Min gårdag!

Ja idag har det ju inte hänt så mkt så jag skriver om gårdagen istället.
Jobbade till 16.25 som vanligt. Men det va jäkligt nära att jag gick hem kring 2 tiden. jag fick väldigt ont i magen en stund. Huvuvärk hade jag åxå.. Men magvärken avtog, men huvudvärken blev desto sämre. Jag övervägde att stanna på jobbet endå.
när jag slutat så for vi direkt och mockade sedan plocka vi ihop en massa skoterkläder och ställde det innan för dörren hos svärmor.. tihih.
Sedan blåste vi iväg till travet. Skulle främst se Malin i lopp 2 med lasse  i monté debut. Men även Olle hade en debut i lopp 3 So Lovely.
Så till Lopp 3 Lass keeper s lopp.  Det började inte så bra, med 5 omstarter och 2 strukna. Sedan sa Gunnar att Malin haft magsjuka i 2 dagar och inte fått i sig någon mat på dagar. Och det syntes i ansiktet på henne...
När loppet väl gick iväg så kom han iväg rätt så bra. Hamnade dödens men övertog ledningen efter första kurvan. Varvet kvar så kom det en och tryckte på och tog ledningen. Men Malin tog över den in i sista kurvan och vann fin fint! 
Efter loppet såg vi att såg väldigt trött ut och när hon red förbi oss ( vi stog vid  mål) så sa hon att hon höll på att svimma. Det såg ut som hon höll på att ramla av hästen framför publiken. Men hon klarade av seger intervjun.
Kort efter att Malin hade ridit av banan ringer Sofie (?) som hjälpte Malin för dagen och sa att hon hade ramlat ihop och ambulansen var påväg. Vi sprang över på andra sidan och då var ambulansen redan där och hon lastades in i ambulansen. Sofie följde med Malin till sjukhuset. Gunnar tog grejerna och jag sprang och hämtade Lasse som va på dopingen. Jag duschade av honom och satte honom på kylning. Sedan va jag och Erik tvungen att fara hem, han skulle ju upp 3 på morgonen. Annars hade jag vart kvar längre.
Men Malin ringde Gunnar ganska kort därefter och sa hur han skulle göra med hästarna.
Men fick höra att Malins ben inte kunde hålla upp henne när hon skulle väga in efter loppet. så dom fick hålla i henne. Hon vann ju så de va ju klart att hon skulle ju klara av vägningen. Och sen hade hon sagt att hon skulel fixa stallet först åxå men. Näe hon fick åka med in till sjukhuset. Hon fick nog dropp och grejer.

Ja så Olle då.. So Lovely som väl iväg hyffsat, men galopperade 2 ggr. så hon vart ju sist..
Men det var ju hennes första start så det såg väl ut som o rutin.


Kommentarer
Postat av: Amandah

Sv; Haha ja men det är ju inte först till hösten ;) Nej men det skulle sitta fint att vara med där :) Lycka till med din 3-åring, vi kanske möts något i sommar :D

2009-04-30 @ 15:43:37
URL: http://amandahslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0