Härliga Måndag!

Gu va skönt att börja veckorna med lite sovmorgon! Va till stallet imorse och skulle ta ut hästarna, men dom va redan ute, och mockade. Skönt att få lite sånt undan från morgonen. Vädrar ur Tindras piss ;) Hon kissar säkert 50 liter om dan! HAHA! Det forsar i boxen när hon her ur sig. Mohaha! lite onödigt vetande ;)
Inge stress vid frukost eller nåt! Men å andra sidan brukar jag inte stressa på morgonen heller.

Helgens händelser.
Lördag
En lång dag på Wången. Flicka visades för stamboksföring (måste ringa ägarn sen). Jag var sjuk, och hade ingen lust att springa. Hade ju tränat innan hemma och spring. Blev heeelt slut. Så Jag frågade bella om hon kunde följa och visa henne. Men hon hade arbetsdag på schemat. Så hon kunde inte. och johanna hade nåt annat för sig också. Men när vi var vid motorstadion smsa bella och fråga om hon inte kunde följa. Hon va "sjuk" ;) Men hon hade klivit upp bilen jävlades så hon gick in och la sig igen ;) mohaha! Så vi åkte in till stan och hämta henne :)
Flicka fick 38p. 8-8-8-7-7. Jag är jääätte nöjd med hur hon skötte sig! Hemma har hon bråkat lite..
Har bilder på datorn hemma. Sitter på jobbet just nu.. (har lunch!)
Söndag
Sov till 9 tror jag. hur skönt som helst! Guud jag har blivit en riktig sömntuta! Inte braa! For till stallet och packade i selen och for hemöver. Körde Namnlöse, pigg va han! :) Men riktigt fin va han. HAr ett lopp till han den 12/9 på Solänget, Ö-vik, ett autolopp. max 25 000. Namnlöse har han ungeför 10 000 på sig. Så de blir nog ett hårt lopp. Men kul att köra ett autolopp till :) har kört 3 tidigare. 2 på Gotland och 1 på Dannero där han satte sitt rekord. 1.59,1!
Sedan har ett, eller två tror jag, på Solänget igen den 19/9 tror jag de va. Men en heldag denna gång. 20m för varje seger! Namnlöse har ju bara 3 så de kan bli ett kanonlopp!

Ne nu börjar lunchen ta slut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0