Hemma!

Har äntligen kommit från Stockholm!
Igår klev jag upp i 4 tiden. Taxin gick kl 5 från mig. INTE pigg den tiden, ne fy.
Marie hade klivit upp 3. Vi trodde inte vi skulle orka dagen. Vi kom fram till sthlm halv 8 ungefär och fick en Guidad tur av taxichaffören till Brunkebergs Torg. Han babbla på som fan han. Jag och marie va mest trötta, haha! När vi kom fram så va de dags för fika, hehe. Men tog bra a en kopp te för att försöka vakna litte. Sedan satt vi och kollade igenom hyr dom jobbade och så vidare.
Vi gick till hotellet (Crystal plaza) och checka in och sedan gick vi ut en sväng på stan. En sväng som tog ca 4 h ;) Jag köpte ett par byxor och en tröja. (fick inte plats med mer i resväskan, mohaha!) Vi gick runt på Stureplan (såg ingen kändis:( ) och sergelstorg. Vi kom fram till att de fanns 3 hm inom 100 m typ.. Haha
När vi kom till hotellet i 8 tiden va vi helt slut. vi hade enkelrum och gick nästan direkt till mitt rum. Sängen va STEN hård, och fönstren hade konstig stängnings grej, och de lät som om man hade fönstretöppet fast de inte va de. Tog en dusch och somnade direkt. Sov faktiskt riktigt skönt! Klev upp i 7 tiden och de regnade. Kl 8 gick vi och åt frukost. Eftersom de regnade tänkte vi ta en Taxi, men först fick vi inte tag i nån, så då va vi tvungen att gå, så vi blev liiite sen, men de gjorde nog inget för dom satt och kollade på fika, såklart ;)  Sedan satt vi med några andra och kikade. Va även idag väldigt lite och göra. Satt och diskutera lite ;) Både vettiga och ovettiga saker ;) Mohaha!
Kl 15.50 hade vi beställt en taxi till Arlanda. tog kanske 25 min innan vi kom ut ur stan. Och hur långt kan de ha vart? 1 km? Kändes som vi stog still mest bara. Förstår inte varför de blir sånt stopp? (En sak jag la märke till va att många bilar hade småbucklor litte överallt, kanske de e förklaringen?)
Hade en timma ungefär på oss på Arlanda. Alldeles lagomt att checka in och ta ett mini mål innan man åkte hem.
Så Landade på Frösön typ kl 7. Åkte med Bullens taxi hem. Så nu sitter jag här och försöker skriva ihop en kort berättelse :)


Haft de riktigt bra måste jag säga. Inte mkt att klaga på!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0