Järvsöfaks

Finns inte ord.
Såg Järvsöfaks sista lopp från Romme igår.. Jag rös, vart tårögd.. Lika knäppt som när Erik får rysningar när en brummande v8 far förbi. Man är skadad.
Läste på www.jop.nu ett avskeds tal. Blir tåögd igen.
234 starter 201 segrar.. Han har förlorat 33 startet. 33 STARTER AV 234!! Kan ni förstå? Det kan inte jag helt fantastiskt att man fått vara med och uppleva honom.
Han påstås vara travsportens Ingemar Stenmark.
Och den här hästen har JAG kört!!! helt sanslöst! Kicki och Mattias som var med måste ha vart lite avundsjuka!
Kicki och Mattias som hade mer erfarenhet av stora hästar fick köra unghästarna i snabb jobb och jag fick köra lite tryckvagn med 3 st tror jag de vart.. 1 av dom va Kungen him self! Järvsöfaks! Gubben som åkte sa att exakt samma runda tog 15-20 min snabbare med honom. En runda i skritt med blandat upp och nerför. Så i skritt kan han nog slå dom flesta med. haha



Järvsöfaks lämnar sulkyn på banan. 
Bilden lånad från deras hemsida www.jop.nu 



Han jobbar inte bara som travhäst. Han vaktar Kungen med!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0