Måndag återigen.

En ny vecka.
Känns inte som jag skriver om nåt annat men att kliva upp ur sängen en måndag morgon är bland de jobbigaste som finns!

Idag, eller just NU, är det anmälen till dubbeltravet i stan! mellan 8 och 10.  Hoppas det blir fulla lopp. 
Jag ska höra efter om vi inte kan mäta Flicka på Söndagen. Då hade jag även tänkt köra henne där en sväng. Om någon vill köra med mig dvs. Då hon gärna vänder om hon känner för det. Men har hon nån "läromästare" framför sig brukar hon inte bry sig så mkt av det runt i kring. 
Tror även att hovslagarn tänkte komma på Söndag. Men de går ju inte så bra. Så jag får nog fixa en själv ( Han va inte så bra heller han slog på de första...) 

I Lördags var jag och Erik och kollade på Skoterdragracing  på gräs och gräsklippar race. 
Det va trevligt, men fick så ont i ryggen så jag trodde jag skulle såga av den.. 
Gräsklipparracet va litte kul att se.. Helvete vad dom gick ;) haha! och lerigt så in i bengen ;) 
På kvällen vankades det öldrickning. Dock inte för min del då jag hellre körde bil. "ms Volvodriver" Haha
Det är så skönt att vakna på Söndagen och må bra som tuppen. När alla andra blir nästintill sängliggandes. 
Vi hade först tänkt att fara till Döviken på SÖndagen och kolla på Huvud attraktionen, Traktorracet, Men vi vakande i 11 -tiden. Då hade det redan börjat. Så jag for till stallet ist och Erik ner till verkstan tror jag.. Vi for även en sväng till Olgas café. Åt en mummsig kladdkaka men grädde. 

 

 


Foton: Zorbcenter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0