Moster VS Faster

Igår klockan 16 blev jag faster till Albin. Min bror Andreas och hans tjej Mikaela fick sig en liten son...
...Eller han var inte så liten. han var 52 cm lång och vägde 4820g. Jag jämnför med Kalle som va 51 och vägde 3010g om jag inte missminner mig.
Kul kul :)

Körde Flicka igår igen och gud va hon har utvecklats senaste veckorna. Hon travar på riktigt braa! Jag är såå glad. Så idag ska hon få en välförtjänt vila.
Idag är det min tur att motionera. Har bestämt mig för att cykla till stallet idag. Puh! Men de går nog bra, kommer att få ont i arslet då en cykelsadel alltid  är så obekväm.

Nästa vecka ska jag nog vara hästvakt åt systeryster. Dom ska på "härldalsyran" (vet ej hur det stavas) och se Larz Kristerz ;) haha
Men jag ska gosa sönder "blommis" tror jag :) Hon har ju blivit stor tjej nu :)

Men just det! Appropå stor tjej ;) Så igår när jag och Anders skulle ut och köra så hade han med sitt barnbarn Alva! Kanske 3 år ;) Tuff som attan va hon.
Tindra stog på gången och Flicka i boxen. Jag kan nästan gå rakt under kättingarna som tindra stog. Alva ville gå till Flicka, hon sa- jag e sto tjej så jag kryper under här och går till Flicka... hahah krypa va de ja ;)
Men direkt så började hon att klappa på mulen, liskom under vid munnen, för hon nådde ju inte så mkt längre. Flicka som stått och vämta länge va lite less. Så jag tänkte måtte hon stå still och inte göra nåt nu. Men sicken underbar dom hon är lilla Flicka :) Sen när vi skulle ut och köra så började jag gå med Flicka ut. Hade gått förbi tindra så kommer Alva(som Anders bar ut först)  och säger: Sto tjej, jag e sto tjej, så vill hon leda Flicka ut. Haha jaja tänkte jag gick på andra sidan och alva på andra. Flicka är som en guud! Goa lilla ponny! Sedan skulle hon ta Tindra också, men neee. Hon är lite väääl liten för Tindra. Hon vart lite ledsen, men de va som tur ganske kortvarigt.

Små barn är såå söta :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0