Sjukling idag!

Yes, hemma från jobbet idag och vilar upp halsen.. Den gör såå ont, och jag kan inte prata för 5 öre...
Funderar på att försöka baka en raparberpaj som momma hade gjort en gång som Erik tyckte va så god.
Att jag har ännu ondare i halsen idag KAN bero på att jag va ute och körde häst igår.. ;)
Men de gör inge för jag va såå nöjd med både Tindra och Flicka. Tindra skötte sig gallant och var coolare än coolast :) Trava på lugnt som om hon va världens snällaste häst ;) Men hon kanske e de att köra? De vet jag inte, förra gången va hon lite het. Men inte igår.
Flicka skötte sig som om hon va 20 år gammal, förutom att hon inte kan stå still. De ska vi jobba på.. Men hon trava på bra :) Jag älskar hennes travsteg! Hon breddar fint när hon tar i. Dock har hon inte konditionen eller styrkan att orkar ta i nå länge. Men det ska bli andra puckar nu. Anders körde Tindra och jag tror han tyckte de va kul :) Nästa gång ska jag köra Tindra och Anders Flicka haha måste skaffa bildbevis ;) Jag ska nog se till de blir litte fart på dessa damer ;)

Ska bli såå kul!

Måste också nämna en annan russ 3-åring.
Razmus Raid -06
e. Radier
Äg/tr Amandah Andersson, Boden.


Ojoj! Han har kvalat 2 ggr. Första gången han kavalade han han öppnat första 500 på, håll i er, 2.08,5!!
Men sedan hade han vänt och börja stegrat.
Sedan kavalde hon igår tror jag, då hade han skött sig fint och hade inga olater för sig. Så han kavalde på 2.12,9!!
Då hade hon hållt i han, men endå fick han springa i sin takt så han inte skulle bråka.. Shiiit!
Lycka till Amandah med Musse!






Kommentarer
Postat av: Amandah

Tack så hemskt mycket, det känns jättebra och man blir jättepeppad när någon tror så mycket på ens ponny! :) Så tack igen! :) Får tacka för uppmärksamheten i detta inlägg också! :)

Ja jag är otroligt nöjd över honom, det där med travet har verkligen kommit som naturligt för honom och han rör sig otroligt bra och lätt, springer bara med check och springrem! Sen har han otroligt långa ben också ;)

Lycka till med din fina 3-åring, av de bilder jag sett på henne så är hon riktigt fin! :) Vi ses kanske på banorna i sommar? :) Kramar /Amandah

2009-06-10 @ 11:21:39
URL: http://amandahslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0