Vad har hänt!?

Jag har blivit så jääkla morgon trött nu för tiden.. Sitter och håller på och somnar fortfarande (och hickar).. klev upp halv 7, man brukar ju vakna efter ett tag men inte jag, och igår så vaknade jag halv 11!! Erik hörde att jag sa typ vafaan när jag kollade på klockan.. Man missar ju halva dagen när man kliver upp så seent..

Ja i Fredags var det trav! Jag hjälpte Malin hela dagen. Körde först i kännsåsen, jag Encore Ås och malin körde Lass Keeper i intervaller. GJorde klart där och tog med oss Youngblood Pil och Sanity till travet. Dessa herrar skulle starta.
Sedan på travet körde jag Defiant Rose i några intervaller på rakbanan inne på travet. Lite lat va hon allt!
Sedan va de dags för starthästarna.. Yngve ut i lopp 2 montélopp och Svante i lopp 10 tror jag de va..
Vi börjar med yngve.. Den herren har inte nerver av stål direkt, snarare bomull. Men han skötte sig och Malin när väldigt nöjd med hur han kändes. I loppet vart det en hel del strul in i första sväng och Yngve hmnade i galopp och blev diskat.. Malin va stensäker efteråt att hade han fått trava så hade han vunnit, han va så jääkla fiin! Men hon fick nöja sig med en kanon fin häst.. Glömde väga in gjorde hon också..
Sen va det Sanity.. Han är lite lugnare av sig.. Han värmde fint och Olle körde ett fint lopp från start till mål. Lättade lite på tömmarna på upploppet och han klev undan till en fin vinst!. Grattis RIX FM Jämtland!

Lördag hade Malin ingen till start men hon red Sant Piril i monté loppet. Blev 3a i mål. Åkte hem efter sista V75 loppet. När jag va hemma ringer mamma och frågar om jag är påg hemmåt. FFAAHN! Jag skulle ju få en grillierad filé...
Så jag åkte hem en sväng igår. Erik åkte med.. lite bakfull.. Men inte så farligt tror jag.. De va en rätt så lugn lördagskväll.
Det va ju Storsloken också.. Svinkallt, lite folk.. Men kom hem vid 1..

Nåja..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0