Hej!

Hej på er!
Mår ni bra? jag mår faktiskt rätt så bra idag. Tog dock en huvudverkstablett förut

Denna helg har vart lång, men den gick samtidigt fort.
Direkt när jag slutade cyklade jag hem och hämtade min grejor, så hämta vi släpvagnen och for till Solberg. Pappa skulle hämta mamma som slutade kl 18.00 innan vi fick fara. Vi lastade på Andreas sulky.
Precis innan vi skulle fara hörde vi ett rop och kollade på Anna-Lisas gård, och ser Dante springa runt och leka med Anna-Lisa på åkern. Jag hittar nån konstig grej i garaget och hedde stenar i den och sprang. Han hade hunnit springa över vägen och påväg ner mot Vålbacken. Jag sprang ner över vägen och som tur va så höll han till på åkern nedanför bara sprang och tog en tugga gräs och fortsatte att springa. När jag kom huffsat nära honom så skramla med stenarna jag hade och satte mig på huk och ropa på honom. Det blåste rejält så de hördes väl inte så bra. Han kom sen iaf i full galopp mot mig, trodde först att han skulle springa på mig, men han stanna och trodde att han skulle få gott. Men icke hehe! Så det gick smärtfritr och jag fick mig en spring tur.
Nåväl, Vi kom iväg runt 18.30 - 19.00.
Resan gick bra.. Vi la oss 01.30 ungefär hos bror.
På Lördagen. Klev vi upp halv 9 tror jag. Åt nån macka sedan for vi iväg till Möklinta där Namnlöse står. Han stog och åt gräs. Han såg ut och ha det gott så det kändes bra. Lill pojken min. Saknar honom!
Sedan for vi tillbaka till Sala och mot Varmsätra där Mikaela har sin häst. Där står även min fölmärr. Hon ska betäckas med Namnlöse. Sedan hade jag tänkt att ta hem henne hit. och jag hoppas på ett föl nästa sommar. HOPPAS HOPPAS att hon tar sig direkt.
Sedan åt vi på en pizzeria. Efter vi hade vart överallt och kikat och¨och klappat på mina hästar så bar det iväg mot Ludvika. eller snara Smedjebacken. Vi behövde inte åka in i Ludvika. Köpte en alldeles jätte fin chevi sulky! Jag är väldigt nöjd med sulkyn.

Kom hem till stugun runt 22.00 - 22.30. Vi fick kaffe och bulle (jag drack inte kaffe dock;) Så Pappa åkte från Stugun i 23.00 tiden. Resan gick bra. Det va väldigt lungt på vägarna. lite trafik och så.
Jag har en del bilder. Men dom är hemma på datorn, så får jag tid, och lust så lägger jag in de ikväll.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0