Bergsåker

I lördags var det tävling för min del!
Började dagen med att kliva upp halv 5. Otroligt trött den tiden på dagen. Men jag hade ju vart smart nog och gjort fika dagen innan! For och hämtade magnus i ås sedan hem och putsa lite på Namnlöse och väntade på att Tom skulle komma. När allt va lastat och klart for vi ungefär 20 över 8.
Resan gick bra förutom att Magnus och Tom tvingade att hålla mig i säkert 45 min. Jag höll allvarlig på att kissa på mig! Kom fram runt kvart i 11 tror jag.. Packade ur och köpte en "upphöggare" så jag kunde rycka av Namnlöses andra sko. Han trampade av sig den andra tidigare i veckan. Vart lite sen ut med värmingen. Värmde inget på banan.
I loppet kom vi iväg hyffsat och in på sista kurvan låg vi 4 men hade kontakt med den som låg 3a. Ca 300kvar mitt i kurvan så får jag punka på däckhelvete! Bajs! Så jag höll igen Namnlöse på upploppet, det var en bit ner till resten av hästarna. Vi kom imål på 01 :O haha Trots att vi typ joggade in i mål. Så hade inte jag fått punka så hade Namnlöse fått en riktigt fin tid! Så jag är jätte nöjd med honom i det loppet. Vi fick låna ett däck av Maria Nylander, så magnus kunde köra det andra loppet. Namnlöse kan ha blivit öm i foten bak, sen så fick han några stora galopper, syntes tycker jag att de inte var samma sting i steget. Blev 5 på 03. det va också en bra tid trots den stora galoppen! Jag är så stolt över honom detta år han har skötts sig så bra!
Det jag är mest impad, nöjd och STOLT över är att han i alla loppen har gått om de hästar vi kunnat, utan att sacka på farten! (vi har ju visserligen inte kört om i ledning nåt, så där vet jag inte, men i värming så har han sackat lite när han inte har nån framför)
Han startade inget -08 och jag tror att han behövde ett års vila. Startat alla säsonger sedan han var 3. Så jag hoppas att det är det som gjort susen!
Måste även tacka Lisen som tränat honom i sommar. (Kanske redan gjort det, men gör det igen) Han har verkligen gått bra i höst!

Min lilla Prins!

Vägen hem var rätt så rolig faktiskt! Tom visa lite bilder som han tagit. Och hans "album" som han gjort till Tuffing. Ett album med alla hans segrar, och en till seger fick han ju fylla på med dessutom!
Dom som har Tuffing har ju matchat honom rätt så lungt. men nästa år tänkte dom nog matcha honom mot de bästa. Nog om det.
Vi diskuterade lite om ponnytrav ifokus. Och kom fram till att en heter FNUT där. Vi har ingen aning om varför hon heter så men det vi kom fram till va att det är rätt så roligt ord. (inget illa Fanny, det bara låter roligt;) Tex. h du fnut i byxan? eller varför inte Sagan om fnuten.. hehe , ja lite intern skämt sådär. Vi hade rätt så kul;)

Måste också säga att jag är för en gång skull riktigt Stolt över mig själv! Jag ha kört till båda Solänget och Bergsåker helt själv med finka och hela balladen! och det har gått bra! *klapp på axeln* :D
Hade nog tänkt att satsa på BE-kort. Skulle bli KANON det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0