Ny vecka

Ja då har en ny arbetsvecka startat!
Jag sitter nu på jobbet med träningsverk och en förberedd middag hemma i kylen!

Har hunnit med en del i helgen! Det känns alltid lika bra!
I Lördags var jag som sagt hos min syster, jag red på Ina. En dam som de typ inte går att få stopp på ;) Men jag låg bakom Robin (som körda rembläsa) då var hon lugn och snäll :)
När vi kom tillbaka bytta jag om direkt och åkte hem till mor och far. Körda Namnlöse en sväng. Innan jag skulle in i skogen mötte jag Jonna och Gunnar. Gunnar sa innan jag for "passa dig för björnarna". Heheh tänkte jag bara, ne de e nog ingen fara.. Men vad får jag se!?

(Namnlöse ville inte stå still)

Om inte denna myrstack som en björnjävel har ätit ur :s Jag vända rätt så snabbt och tänkte på ordspråket. "Skratta bäst som skrattar sist". Jag körde till Sörviken ist ;)
Men iaf så kände jag inte av nån träningsverk sedan ridturen. Jag tänkte, jag som e så otränad måste ju känna av nåt i mina små muskler?!? Men icke.
Pyssla på lite med Namnlöse. Ryckte hans framskor då dom höll på att lossna.
Innan jag for hem till Stugun igen svängde jag in till mamma på Konsum i Brunflo. Köpte grytbitar till kvällen och så.
När jag va vid stor-rondellen i stan så kom jag på att jag skulle köpa med mig några goda cidrar hem. Men se de gick inte då dom hade hunnit stängt.
Men jag gick in på Rusta en sväng. Köpte en dörrmatta, isskrapa och en julduk. Dom hade jäätte mkt julgrejer. Det är hur mysigt som helst med jul och titta och handla julpynt. Meen.. Jag tycker det är lite väääl tidigt faktiskt!
Kan ju få dröja till 1 vecka innan första advent eller nåt..

på kvällen åt jag och Erik Fondue! Och fy satan vad gott det var!! Varför har vi inte ätit de hemma tidigare?? 
Mumma! Men får nog va försiktig att äta det för mkt så man inte lessnar. 

Mums!

Efter middagen började känna faktiskt i benen att jag visst ridit idag! Träningsverken var på väg! Det måste vara den mest positiva verken som finns? ;)
Erik Amrén och John och Katarina kom en sväng senare på kvällen och hälsa på :)
Jag och Erik va vaken till 02.40. Kan ni förstå att jag va vaken så länge!? utan att bli grist-trött? Det kan inte jag!

Låg i sängen till 10.. Eller ja 11 egentligen då vi ställde om klockan. Men de va väääldigt skönt.
Gjorde grönt till frukost och satte mig ner och kolla på tv. En stund senare så for jag till stallet. Jag red på Karelin :D
Han va jättesnäll! Jag skritta mest då jag hade börjat få riktig träningsverk + att mina knän gjorde rätt så ont.. Men de var hur skänt som helst att ut och skritta bara. Jätte skönt väder va det! Men behöver en annan sadel..
Jag har börjat leta, och har hittat några intressanta.. Men de e ju så jäkla svårt när man inte kan se sadlarna i verkligheten..


Måste bara visa er denna bild!
Vi har ett sånt där duschmunstycke som lyser olika färger vid olika temeraturer.
Igår så släckte jag lampan när jag gick ut från toan och såg då denna bild ;) Erk håller i en schampooflaska ;) HAHA! Ser ju lite otäck ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0