Sugen

Jag är så jäkla sugen på att gå hästskötarkursen på Wången. Det har jag sagt sen jag gick i 3an på Torsta.
Men de kostar ju skjortan! 35 000 för 1(!) termin.. Puuh! Men jag vill gå den.. Måste bara jobba ihop lite pengar, eller ganska mkt...
Och hästar vill jag ha å! En massa ston och göra Namnlöse-bebisar.. Och gärna ett stort stall så man får plats med dessa. Sen gärna lite fina kör/rid vägar också.. Men jaja, det kommer väl alltid vara drömmar..

Det är mkt man vill ha! Man måste ju vara glad för det man har också.. Jag har ju Namnlöse, Världens underbaraste häst! Som världens snällaste pappa sköter om hemma i Solberg. Sen har jag turen som fått haft Flicka, (åker på Måndag). Sen har jag ju Diké, som är betäckt och förhoppningsvis dräktig med Namnlöse också. Bättre hyresvärd kan man nog inte ha! Eller hyresvärd, jag betalar inte honom nåt, köper lite spån ibland bara.
Så ska han ta hem Karelin också nu, så honom ska jag rida :) Han tänkte först ta ner honom, men jag tyckte att han kunde ta hem honom och testa han i Monté.. Kan ju vara värt ett försök då dom som kört honom säger att han har kapacitet. Men han vill inte riktigt ta i fullt ut i loppen.. Så hoppas han kan piggna till lite..
Diké kommer komma hem i början på November om jag inte hittar nån som ska upp tidigare..

Jupp så e de..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0