Testing testing..

Idag måste jag köra Flicka. Var många dagar senast nu..
Jag vet inte inte riktigt vad jag ska gör med henne. Om jag vill ha kvar henne eller om jag ska lämna tillbaka henne. Har ju snart haft henne 1 år och målet har ju vart att komma ut och tävla. Men hon har intevart mogen nog till det. Ett kval har vi försökt med men gick av banan med anledningen oregerlighet.
Hon har inte bråkat efter det. Vi har hunnit sitta på henne nångång. Haft en 2 åring på hennes rygg utan problem. En jätte cool dam som kan visa vad hon tycker om hon känner för det.
En tanke är att jag lämnar tillbaka henne och lägga lite mer tid på Anders varmblod Västabäcks Tindra istället
och tar hem Diké. Om inte hon är dräktig kan man ju träna henne till start nästa år ist. Namnlöse har jag inte bra idé på. Magnus tar gärna honom under nästa sommar. Meeen jag vill ju så gääärna att han ska till ett stuteri som vill ge honom några ston. Jag tror att han kan lämna fina avkommor. Jag vill tro det! HOPPAS HOPPAS att Diké är dräktig, så jag får bevisa det!
Ska ta och prata med Anders om detta. Jag har ju fått erbjudan att få halva Tindra om jag tränar henne. Men vafaan jag vet inte..
Som de känns just nu lämnar jag nog tillbaka Flicka och lägger ner mer tid på mina hästar..

Imorgon ska jag och Johanna provrida på Ås ridskola kl 19.00 ;) Spännande! Äntligen komma igång med nåt vettigt. Ridningen har jag saknat som fan sen man sluta skolan. Hoppas att gruppen är bra att man är jämna.
Fast egentligen spelar nog inte det mig någon roll, för i min klass var vi inte särsklit jämna. Bara man får den hjälp JAG behöver för att utvecklas.
Till en början ser jag främst denna ridning som träning. Att jag ska komma igång och få regelbunden motion.
I Fredags, Måndags och idag så har jag gått en extra sväng till jobbet på morgonen. En runda som tar ungefär 30min. skönt att röra sig lite innan man börjar. Har även gått i stort sett varje dag på lunchen sen 2 veckor tillbaka. Hoppas det håller i sig.
Vill vääldigt gärna ut och röra på mig meer. Men jag vet inte vad de e som drar mig tillbaka!? Men ridningen är ett stort steg ;) De va Johanna som börja fixa en plats men då passa jag på att fråga om de fanns en till plats :D Ne de ska bli kul!

Pratade med Magnus också och han ska köra Namnlöse imorrn. Jag hinner inte de och han måste ut och joggas lite. Ska ut och tävla igen på Lördag ju! Ska till Solänget igen :) Han har kanonfina lopp och sköter han sig som han gjorde sist så ska de bli fina placeringar iaf :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0