För och nackdelar

Jag gillar vintern, men jag gillar inte att det är mörkt..
Igår vid frukost fick jag tända det 3e adventsljuset! Det är så mysigt med levande ljus. Stämningsfullt!

Bra med vintern
Fint!
Man tänder ljus och myser
Köra släde!
Inte geggigt ute i hagarna, så hästarna är rena och fina
Hösilaget blir inte dåligt direkt.
Köra skoter
Vinterstugan i Häggsjön

Dåligt med vintern
Mörkt
Kallt
Har ingen häst att köra släde med.

Kommer inte på mer just nu.. finns än så länge mer fördelar ;)

Funderar på om jag håller på att bli sjuk. Har vart frusen hela helgen, fick dela tecke med Erik för han va varm och go.. Men va ju endå tvungen att flytta mig till min sida tillslut, kallt och jävligt låg och huttra en lång stund. Idag på jobbet så har jag känt mig alldeles varm i ansiktet (kall om fingrar och tår dock).. Som när man vart ute sen kommer man in med världens rosaste kinder.. Tog ju bilen på jobbet så har inte vart ute nå just.
Och efter jag vart i stallet i morse så låg jag under en filt ett tag för att få upp värmen..
Återstår att se.. :/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0