Fredag!

Härligt med fredag!
Har dock ingen fredagskänsla. Körde dock på julradion för att få ytterligare härlig julkänsla! Kanske kan få igång fredags känslan också!
Har ju jouren i helgen, så det blir till att stanna hemma och baka! Har dock några timmar imorrn mitt på dan som jag kan fara te stallet och mysa. Vad skulle jag gjort utan mina underbara hästar? suttit hemma och smaska choklad och jumma på.. haha

Igår fick vi strömavbrott.. Hela byn vart kolsvart! Jag hade ett samtal på jobbet, allting blev svart sen hörde jag rösten försvann, ungerfär som nån som ramlar ner i en brunn och skriker (inte för att jag hört nån i verkligenheten). Ljudet blev bara lägre och lägre tills det klicka till. Scary! haha
Det gick ner vid halv 4 kanske, och jag hann ju sluta och åka hem till John och Katarina innan den kom tillbaka. Så jag tänkte passa på att åka till stallet medans det funka ifall det skulle gå igen. Men när jag  kom till Skogslund så var det totalsvart, likaså i västanbäck. Men Anders kom hem precis när jag kommit. Jag fick låna en pannlampa av honom så kunde jag mocka medans han åt en macka. Sen skulle han ut och slunga med traktorn. Fanns 1 problem där med traktorn.. Den stog inne i garaget, för att komma in garaget så måste man hissa upp porten. Porten går på el.
Anders visste ju att den går att öppna innifrån. Han har en dörr så man kan gå in bakvägen.
Ytterligare ett probem på det. För det första så är dörren mitt uppe på väggen (?) innifrån så in där är det nån meter ner till golvet. För det andra så stog hans nya kök för dörren! haha! Fick upp dörren 1-2 deci så Anders pressade sig ner och kunde kliva på en oljetunna. Han drog i dom där kedjorna men de hände som inget. Jag stog och lös med telefonen och pannlampan vid den där dörren så han kunde se nåt. Sen så startade han traktorn, inne i garaget, utan att ha fått upp porten. Huh! tänkte jag. Bolma svartrök upp i taket (men han hade ju bra lysen på den) och fick han inte upp porten snart så hade väl blivit förgiftad. Men han drog lite i kedjerna i igen så va det nån spärr som släppte så han fick upp porten! Puh! För jag vet inte om han hade tagit sig upp till dörren annars, haha!

Strömmen kom tillbaka 18.31 härligt. Sånna här gånger man uppskattar elen! Annars tar man det bara för givet! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0