Magplatta

Alltså.. Egentligen förstår jag meningen med magplattan, men endå inte. Man har den för att hästen inte ska slå upp hovarna i magen. Fine so far.. Men hur ofta sker det egentligen.. Har sett en, högst två bilder där hästen verkligen har benen på magen? är det verkligen nån mening då?
En del säger att det är bra spev på unghästar som kan ta i mycket då dom hoppar och inte har full koll på sina ben. Där är jag med. Och att det är bra för det fördelar trycket på en större yta. Där är jag också med. Men varför är det endå bara hopphästar som har bakplatta?

Hoppsadel = magplatta ?



Här behövs snarare armbågsskydd ;)


Armbågsskydd.

Bilderna hittade jag på google..


Kommentarer
Postat av: Carro

Ja Gotland är verkligen något speciellt! :D

2010-12-17 @ 19:10:30
URL: http://carolineforsner.blogg.se/
Postat av: Jonna

De finns väl även dressyrgjordar med magplattor? ^^

2010-12-19 @ 22:52:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0