Torsdag

Tänkte berätta lite om hur dagarna varit!

Dag 1
Torsdag
Klev upp kl 4 (!) för att hinna fixa allt på morgonen då vi skulle åka direkt efter jobbet.
Mockade och gjorde klart allt till Mia. För hon va stallmästare under helgen då även Anders va borta, i USA närmare bestämt. :)
Duschade och packade det sista. Gick till Jenny och packade i Bilen för att sedan åka ner på jobbet.
Slutade 15.15. Helena väntade utanför och vi packade in allt i bilen och for. Det va lite halt med bilresan gick bra. Vi kom alldeles lagomt i tid. Eller egentligen hade det väl vart bra om man kommit lite tidigare så man hunnit äta. Men det fanns ju mat på tåget så det va lugnt. också trodde vi att vi hade ett bord, men det  hade vi tydligen inte, men de gick ju bra endå! :) Resan tog drygt 3 timmar. Kom fram till stockholm kvart i 10 nånting kanske. 
Blev hämtad av Idas mosters man i en pannacottagul LITEN bil.. Alldeles för liten för 4 tjejer, med packning för 4 dagar haha! ;) Men det gick, om än lite trångt ;)
Vi satt uppe och prata lite med "moster nettan" och tittade runt lite, vart vi tänkt att sova och så.
La oss i 12-1 tiden typ..

Dag 2
Fredag
Denna dag skulle gå ut på stan och kika lite för att sen åka in till globen och se kvällsföreställningen.
Vi åkte aldrig in till stan, men vi gick i Täbys stor köpcentrum.. Det va fan mer affärer där än va det är inne i Östersund.. haha! Jag handlade ingenting, mer än en fika då.. Men de andra shoppade lite. Vi gick hem och vilade lite och gjordeoss klara för att åka till globen. Nu skulle vi åka tunnelbana och pendeltåg! Spännande! (första gången jag gör det!) Vi fixade "remsor" och gick till perongen, vi skulle byta tåg och tunnelbana 3 gånger. Och tro det eller ej, men vi åkte inte fel nånstan! Yey, Fan va bra vi är!
Första gången jag är i globen. Fasen va mäktigt det var! Häftigt och pampigt! (Bilder kommer!) vi hann gå på annexet en snabbis me, handlade 2 täcken, men det va så mkt folk så man orkade inte
Showen slutade 23.15 ungefär

Dag3
Lördag

Lördagen väntades en matiné på globen och utgång på kvällen
Jag och Jenny planerade in så vi klev upp och åkte till globen så vi kunde gå på annexet under förmiddagsföreställning, då det inte va lika smockat med folk, medans Ida och Helena for in på stan och kikade. Handlade grimma och en borste till man och svans, vet inte om det blev nåt mer inhandlat då?
Såg på matinén och åkte ut till Täby. Där så slappa vi mest. Laga mat (eller va de på fredagen? kommer inte ihåg. Har sömnbristen gett mig minesförlust?). Ris och kyckling. Gott var det!
Sedan gjorde vi oss iordning och for in till stan. Träffade på Daniel. Som jobbade i Stugun förut, men flyttat till Sthlm. Sen så gick vi in på Lobby.

Dag4
Söndag
Vi hade ju planerat att gå upp rätt så tidigt på Söndagen för att hinna in på centralen och lägga undan våra väskor och sånt. Så vi tänkte ju inte va ute sååå länge. Men vi kom inte hem förrän halv 5, och innan vi hade lagt oss och surra klart. så va väl klockan 5. Vi hade ställt klockan på 6. 1 timmes sömn blev det. Inte helt enkelt att få liv i Jenny och Helena, framför allt inte Helena. Men det gick ;) Ida fick vi liv i, men inte upp henne. Så hon stannade och sov ut.
Väl på centralen så packa vi in all vår packning i 2 av de största förvaringsboxarna. Man kände sig lite naken när man gick därifrån utan sina tunga jobbiga väskor. Men ack så skönt. Jag ska ALDRIG fara nånstans med väska utan hjul.. ALDRIG.
Sen åkte vi ut till globen och fick och satte oss direkt på våra platser. 
Hela dagen pendlade man mellan hyper och dödstrött. Men endå, men den mängd sömn vi hade fått i oss så var vi oförskämt pigga. 
Vi åt skitmat hela helgen. Huvva, stackar kroppen.. På slutet längtade man efter sin vanliga spaghetti och köttfärssås!
Dressyren va maffig, kul att få se de största! 
Och 4-spannet var en upplevelse! Full fart och härlig stämning!
På slutet på sista showen blev det mest segt. Så vi bestämde oss för att gå strax innan det sista skulle börja, julavslutning, som vi redan sett 2 ggr, så vi säkert skulle hinna med tunnelbanan och hinna äta och leta rätt på vårt spår på centralen.
När vi kommer in på centralen så ser vi att tåget är 1 timme försenat, Fan tänkte vi. Men sen såg Helena att vi kunde check in alldeles nedanför. Så vi gick och frågade om vår vagn stog inne så vi kunde gå och lägga oss. eftersom det va en timme försenat så fick ju vi sova en timme till, härligt!
Och det var det! Gud så glada vi var! hade vi det är laget, kl 22 nånting, sovit endast 1 timme på drygt 2 dygn. Så vi gick och åt, (ännu en hamburgare) och sedan tog vi vårt pick och pack och la oss. det låg 2 tjejer och sov i vår hytt. Så det vart lite bökigt, men det gick. Vi fick sova 4 timmar ungefär.

Dag 5
Måndag
Det blev ju faktiskt en dag 5 innan vi var hemma. När vi blev väckta så var jag så förbannat spyfärdig. Så jävla hemskt. Jag trodde det var för att vi ätit skit hela helgen och knappt druckit nå vatten. Men det måste nästan ha vart åksjuka.. Jag som blivit åksjuk 2 ggr i mitt liv, en gång pväg hem från sthölm med buss (kriteriet, och engång när jag hade huvudvärk, det satt som u höjd med örat, så då tryckte det säkert på balansnerven)
Blev bättre bara jag fått i mig en banan och gått lite.
Vi åkte sedan hem till Jennys syster (som är ilag med Per Ellingsson) och sov lite mer, trodde jag inte skulle kunna somna, men tji fick jag. Jag BLOCKsomna på soffan där. Och gud så skönt det var. Konstigt va det också att vakna när andra redan va upp och sprang omkring. Jag brukar ju va den som vaknar först..
När vi vaknat och fått i oss frukost så åkte vi på Hööks, granngården och EQueen, som om vi inte fått nog med häst och hästgrejer.. ;)
Klockan rann iväg vi kom inte hem förrän 16.30 ungefär.
Trött sliten, men det va bara att byta om och åka till stallet.
Så underbart skönt att komma hem till sin egna säng!


Nu får ni inge mer! Bilder kommer när jag orkar ;)

Tack Helena, Ida och Jenny för en helt underbar helg.
Och tack Mia för att du skötte mina hästar och gjorde denna resa möjlig för mig! Nästa gång ska du följa med också!


Kommentarer
Postat av: Helena

Tack själv för en trevlig stockholms vistelse =)

2010-12-03 @ 17:50:23
URL: http://helenaslilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0