Fredag

Hur jäkla skönt är de inte med Fredag då!?!
Erik är nere i verkstan. Martin Sjöberg håller på att flytta ventilationstrummorna så Erik får in grävarn.. Varför blir jag inte förvånad längre..?

Anders ringde imorse, strax efter 8. Mitt hjärta hann slå några volter, va nästan så jag inte ville svara. Trodde de va nåt med Tösen.
Samtalet vart ungerfär:

Jag (med en halv rädd röst): Ja, hallå.
Anders (rätt så högt): Jag har bestämt mig!!
Jag: Ehh jaha! Med en STOR lättnads suck
Anders: Ja det blir Gentle Star!
Jag: jaha jaa! (slår upp han på travsport, för att kolla avkommor)
Anders: Ja, så då kan ju du, som känner Löjdahls, fixa de!
Jag: Ja! Han har ju lämnat några bra! (Scargel, Gentleman osv..)

Fy fan, han höll på att skrämma skiten ur mig! ;)
Så Tindra kommer alltså betäckas med Gentle Star om allt går bra. Kommer blir kanon
Jag är egentligen mer inne på oprövade hingstar som Skogans Joker, dumle Loss eller Order By Fax.. Men Anders har sagt typ Super Arnie (han var jäkla dyr, dock), Home Alone.. Och ja, det blev Gentle Star.. Men Anders må ju få bestämma.. Men om hon ska ha ett till föl så tycker jag Skogans Joker eller Dumle Loss!  


Dumle Loss - Bilden är från hans hemsida

Mars månad kommer vara jäkligt seg!! Vill att det ska vara April så Tösen har fått sitt föl! Juvren har svullnat och jag hoppas att det allt går åt rätt håll, och såklart att det inte bara e luft och fett på den stora magen! Men de kan de inte va.



På månadsrapporten står det att jag har 14 dagar semester att ta ut, (alternativt få betalt om jag inte tar ut dom före sista April). Men jag hade mina 5 veckor i somras (1 vecka i Maj, då jag va i Turkiet) Frågan är väl om de va betald semester.. Haha fan va känner att jag har koll. Man jag slängde iväg ett mail och fråga. han dock inte få nåt svar idag. Men får de på måndag hoppas jag. Om det skulle vara så att jag har dessa 14 dagar att ta ut, så hade de ju vart perfekt att ta ut de då Tösen ska föla så man kan närvara vid fölningen! :) Men en sån tur lä jag väl inte ha..

Är även vän med hon som ska träna/tävla Namnlöse i sommar, på facebook. Perfekt! Då kan man få status uppdatering nästan varje dag!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0