Ledig dag

Hm.. Känns som de kommer att ta tid att skriva här.. Men ska försöka att skriva ihop nåt ;)

Jag va ledig igår. Fy vad skönt de va, och jag fick göra det jag vill! Va med hästarna hela dagen och köra lite på banan!
Vi hade med både Karelin och  Tindra. Tindra skulle till doktor lasse, och Karelin körde jag litte på banan :)
Ja, men vi börjar med Tindra då.. Jag var bombsäker på att hon va halt bak. Men såklart va de ju en fram kota som spökar..
Och eftersom hon är bahandlad och opererad för mer än 20 000, och hon nu är helt okörd så sa lasse att det fanns 2 alternativ, eller 3 egentligen, men de 3e tänkte han inte gå in på. 
Nå de första va ju att man kan ju göra en större undersökning så man kan behandla henne på rätt ställen och försöka få henne till start, Men då måste man behandla henne regelbundet och hon kommer endå inte bli helt bra. 
Alt 2, va ju att låta betäcka henne och ha henne som "skogshäst". För hon har ju inte ont som det är nu och "lite små-halt kan dom få va" va lasses åsikt.

Så jaa, Betäcka henne hade vi redan pratat om.. Så det lär väl bli det, men kravet va att jag inte fick flytta då Anders inte har tid. Men jag sa det, då får jag väl ta med mig hästen då ;) höhö..
Ska ta och leta lite hingstar som skulle kunna passa till henne :) anders såg en igår som han tyckte va läcker, Victory Abroad.. Ska kika mer på han.. ;)

Namnlöse kanske åker i helgen.. Skriver mer om det senare..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0