Aj..

Jobbade till 18.00 igår. Segt som fan va det, men vad gör man inte..  Fick ju sovmorgon. Det gillas. Förstår inte att jag blivit så förbaskat morgontrött.. Det är de jobbigaste av allt här på planeten Tellus..

Nåväl.. Tänkte longera Tindra igår efter jobbet. Men Mia frågade om jag inte kunde följa med på en tur i skogen på "Chilla" med henne och Albin. Vi tog en längre sväng uppe i skogen. riktigt mysigt var det! Gör jag gärna om. Skulle va spännande att ta samma sväng med Karelin. Han som snubblar på vanliga grusvägen. Men denna stog så måsta han gå över både stenar och stock! Det är ju bra för honom att träna lyfta på benen.
Turen tog minst 1½ timme. Så vi kom tillbaka till stallet vid 21.00. Så jag fick skjuta upp longeringen idag. Kanske hoppar upp på henne också. Ska faktiskt bli kul att se om hon fortfarande haltar lika mkt som hon gjort tidigare. Ska höra om Mia kan följa och hjälpa till :) Kuul! Kanske ska longera Tösen med.. ;) Eller, Molle kanske blir för yr då ;) haha

Men åter till rubriken..
Jag gjorde årets praktvurpa igår.
Jag skulle gå in i hagen till Tösen och Molle. Kom med en 20 liters hink med ytterst lite kraftfoder i, en borste och idominsalva. Skulle ge Tösen lite mat och borsta av både henna och Molle. Skulle smörja molle bakom öronen då han ha kliat bort all päls där.
(Han har börjat tappa fölpälsen, han kommer att få ungeför samma färg som innan så de syns inte så väl)
Iaf så skulle jag saxa över undre tråden med benen och huka mig under den övre. Men... Klacken på stallskorna fastnade på den undre tråden och jag fick inte loss den. Under tiden jag viftar med foten som en dåre så faller min kropp inåt i hagen, det va ju liksom det hållet jag va på väg. Men grejerna jag höll for ju allvärldens väg och Molle och Tösen springer iväg. Jag faller ner på höger höft. Fy fan va ONT de gjorde. Jag va såhär >  < nära på att börja lipa.. Så ont gjorde det.. Men de va väl egentligen det minsta problemet. De lilla karft-fodret som fanns i hinken for ur så hon fick ju inte så mkt i sig. Men de värsta av allt va ju att Molle (som av någon anledning redan blivit lite försynt) tyckte att jag va den läskigaste personen i hela världen, i hagen åtminstonde..
Så jag fick knappt klappa honom. Smörja honom på öronen var ju bara att glömma. Så fort jag lyfte på en arm så flyttade han sig.. Jag fick bara klia honom lite på rumpan..

=(



Kommentarer
Postat av: Madde

Haha, den vurpan skulle jag vilja sett! =)

Det såg nog ganska roligt ut även fast det gjorde ont! ;o)

2010-06-15 @ 15:54:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0