Kortison

Kortison är nåt man ska passa sig för i travvärlden har jag märkt.
Satt igår och titta igenom några Travronden som jag fått av mamma. Såg då en artikel med Olle Carlsson, där hans häst Clickstream SC åkte fast för doping. Behandlad med just kortison.
Karenstiden på det kortison som Olle använt va, 28 dagar om jag inte missminner mig.. Han startade efter 60 dagar. Men kortisonen va fortfarande kvar i kroppen. (Han hade behandlat ett bakknä)

Nu är det en shettis som åkt fast på doping. Behandlad med Kortison (dexametason). Denna kortison är det bara 14 dagar karenstid på.
Jag tror inte att dom startade ponnyn efter bara 14 dagar. 

Det jag är ute efter är då att har man behandlat med kortison så bör man ska vänta karenstiden x 3 Innan man anmäler till start.. Jäkla strul va! :)


Ha de!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0