Ridtur

Åhh! Jag red för första gången på länge igår! Det va så jäkla skönt att komma ut en sväng! Även fast det blåste rejält så va de inte kallt och vi kom undan regnet! Vi hela 6 st! Jag/Karelin, Jenny/Datte, Ida/Aviano, Mia/Roy, Jennifer/Chilla och sist men inte minst, Ingrid/Yasette. Eller jo. Ingrid är nog minst när jag tänker efter ;) Men det va riktigt trevligt! Vi tog en längr skritt tur. Vi red ner på "vår" väg. Ner mot anders i skogen. Så Karelin hade hemväg och alla andra va påväg bort. Så Karelin blev vääldigt på hugget ett tag på slutet.
Men jag och Jennifer tog och räca upp för en backe ;) Tror han tyckte de va kul ;) Försökte få honom i galopp, men de gick inte. Han stampa på ännu fortare med småbena ist.
Lindade alla benen på honom appropå ben. Men han hade slagit på sig lite på kronleden, precis där gamacherna ligger. Så nästa gång blir det skydd och inga jäkla lindor! Varför jävlas med en massa lindor i onödan?! ;)
Hur som, jag är jätte nöjd!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0