Tösen

Åhh. Nu är det jobbigt. När jag tog in tösen idag så va hon kladdig (torkat) på hela rumpan och slidan va som svullen.
Va ju som sagt till stallet på lunchen och då sprang hon JÄVLAR ANAMMA! Så jag for därifrån. Kändes som dom bara ville visa upp sig..

Men när jag tog in na..
Hon va ju som sagt kladdig ocg svullen. Men inte så mkt slappare än på morgonen och juvren kändes likadant..
Men dom kan ju fyllas precis när hon fölar också, sånt vet man ju inte..
Blev nervös som faaan. Inte fan hade jag nån kamera med mig heller.
Hon åt och drack vatten, hon va precis som vanligt. jaahaa.. 
Så åkte hem och la kameran i fickan och la yoghurten i väskan.. (vem vet, kan ju ta hela natten)..
Får dit och kollade, smög försikt (ifall hon låg ner) fram till boxen och kollade. Men hon slänger upp huvet så de flyger hö med öronen framåt och fullt med hö i mungipan.. Jahopp, här va det lugnt.. Kolla bak på rumpan på henne. Då hade hon dragit ihop sig igen.. Suck.. Va där minst 1½ timme. under tiden så "svällde" den lite. Men inte alls till så stor som den va innan. Åkte hem kolla på det sista på Let´s Dance.
Packade yoghurten igen och for. Smörg återigen fram till boxen och kika över boxkanten. Återigen slänger hon upp huvet med fulla mun med hö. Denna gång va de ingen större skillnad från tidigare.

Så nu sitter jag här. Har ställt värmarn på 2. Ska ställa klockan och hoppas på att jag vaknar. Börjar bli riktigt trött.


Fick ett par bilder från Louise i Skåne på Namnlöse!! Se så fin och glad han ser ut!!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0