Torsdag

Han är ju så förbaskat söt så det inte är sant. Kan inte förstå att jag har ett föl i boxen. Jag va mer inställd på att det inte skulle bli något föl..
Imorse så tänkte jag att jag skulle mocka åt dom. Men Molle ha inte riktigt tordas gått ut ur boxen. Jag tog på Tösen grimman och gick över med henne till boxen mittemot. Men han tordes inte gå ut så tösen sprang tillbaka. Så jag tänkte först skita i det, så jag tog av grimman igen. Det är ju bäst att prova om man är två :) Men så tog han ett steg ut ur boxen och Tösen knuffa lite på honom så han tog ett till. Tösen knuffa så han gick ut helt och hon gick över till boxen mitt emot. Men jag fick knuffa han lite för att han skulle gå in i den boxen. Klart de såg ju annorlunda ut där. Va ju spån där. Tösen rullade sig som en galning (kan de va för att lämna sin lukt där?) så han blev så trött och la sig :) När jag va klar öppnade boxen så dom fick gå in i deras rätta. Då va han lite mer nyfiken och skulle gå en annan väg, så jag fick knuffa honom till sin rätt box :) Sen fick jag klappa honom rätt mkt. Om man jämnför med tidigare så va de mkt ;)
Men kan det vara så att när hon fick förra fölet så kanske hon gick i flock, så dom va tvungen att vara bestämd med hur när man fick gå fölet?
Han börjar bli mer och mer nyfiken och vill titta och lukta på saker! Så sött! I EM ska vi prova få ut dom en sväng på gården och känna på friskluften! Spännande

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0