Why?!

Jag vet inte vart jag ska börja.. Jag är irriterat, arg, ledsen och framförallt besviken!
Borde inte skriva detta förrns jag pratat med personen i fråga.
Även innan, när jag inte hade något föl så tycker jag inte om att folk, man inte känner, klampar in i stallet. Har inte hänt tidigare, men känner endå en viss oro. Man kan ju fråga sig varför?

Nu är de ju så att Anders och Anneli inte e hemma, bara hans mamma. Men hon är ju knappt ut och hämtar tidningen. Klart man blir lite extra kinkig då.
Igår em fick jag reda på att en person (? Kan ju vart hur många som helst å, de vet man ju inte:( ) hade vart till stallet och tittat på Molle. Tittat? Ja, vad fan vet jag.. Kan ju ha vart in i boxen och försäkt klappa han. Vad vet jag..
Komma där med andra hästbaciller som inte vart där tidigare. Min lilla krabat är ju så liten och oskyldigt. Kan lätt hända nåt. Inget immunförsvar som är att hurra för. Tösen är ju så otroligt skyddande så hon kan ju sparka en illa om man är på fel ställe vid fel tidpunkt, vilket lätt kan hända om man inte känner hästen.

Men hur kan man vara så jävla respektlös att fara till stallet när han inte ens är 2 hela dygn gammal, UTAN ATT FRÅGA?! Och dessutom komma med en massa kommentarer, det gör mig så ledsen!
Ska de va så jävla svårt fråga? Måste man ha hänglås på stallet också!? Jag vill vara med om det ska komma nån men inte känner och titta speciellt när han är så liten.
Jag kanske är kontrollfreak när det gäller sånna här saker. Men det måste man väl få va! Man får tycka att jag är löjlig, men RESPEKTERA!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0