101011

Hej och hå Måndag!
Tänkte säga att jag hade sovmorgon idag för jag jobbar sent, men icke. Jag ställde klockan på 6.00. For till stallet och släppte ut hästarna och gjorde klart i stallet. Anders brukar hinna släppa ut dom, men inte idag. Så han kom ut till stallet  och fråga vad det var med mig!? ;) hehe
Ja jag är väl lite knäpp som kliver upp 6 när man kan sova till 9.
Men finns det nåt bättre än att komma ut i ett varmt stall där man får en massa goa gnäggningar när man kommer in?! Myyys!

Appropå hästar! Jag drömde att tindra fölade inatt! En välskapt fuxhingst!
Det mestkonstiga var att hon stog i vårt garage hemma hos mamma och pappa (som vi tidigare hade som stall).
Nåväl.
Helgen har vart ganska lugn! Skönt!
I Fredags hade jag tänkt äta fondue, men Erik hade inte tagit fram kött, så han fick skylla sig själv, det blev rester till middag på en Fredagkväll! Sedan for vi och hämtade Kangoon i Lit. Har monterat in motorvärmare och en dragkrok.
Fy fan va jobbigt det är att köra i dimma. Man blev riktigt trött! V70 höll på att lägga av, men vi tog oss hem iaf, så nu måste Erik in på verksta med den också. Suck.. Dessa bilar.
Lördags så hade jag tänkt att rida, men dimman låg fortfarande kvar och jag hade ingen lust. Tog in Molle och ställde han på gången för första gången och kratsa hovar och borsta igenom honom!
Det gick över förväntan! Stå till kunde han inte, men han skötte sig. Fick ingen panik av att sitta fast åt båda håll, han stegra inte och så.. Jag kratsade hovar och borstade igenom honom ordenligt.

I går for jag till stallet på morgonen, mockade och pysslade på lite och gjorde klart.
for hem och åt frukost, kollade på VMfinalen i hoppning. Sen for jag och red Karelin. hade Tänkt att ta en lugn skritta och jogga tur. Men tji fick jag ;) Karelin vägrade gå förbi en foderhäck som stog vid vägen (som vi gått förbi flera ggr tidigare och som va den 3e efter vägen, vi hade alltså redan gått förvi några st med FÅR i hagen utan att bry oss det minsta) så jag red upp i skogen istället. Och travade hela vägen upp till vägen i skogen. När jag kom upp dit så var jag ganska trött i benen (eftersom jag stog i princip hela tiden). Men vägen var nyhyvlad och jätte fin så jag kunde inte låta bli och låta karelin sträcka ut på benen lite när han endå va varm.
Härligt! (Synd att jag ska få så ont i mina knän bara:( )
Joggade honom ner igen, både han och jag svettiga och trött, eller det var väl mest jag som va trött. Men svettiga blev vi båda två ;) hehe.

Jo men appropå frukost!
I lördags morse (Jag for till stallet på morgonen då också, ingen sovmorgon här inte) när jag va påväg hem från stallet så satt jag och funderade på vad jag skulle äta.
Jag blev så sugen på äggröra och rostad macka. Så jag svängde in på ICA, som preciiiis hade öppnat så luktade det nybakt bröd. Dom hade en vaarm grekisk limpa, nästintill het! ;) Den stog fortfarande på ungsplåten och dom skulle lasta in i brödskåpet. mitt sug på ägg och rostad macka blåste bort i i samma andetag som jag kände den nybakta doften. Så jag slängde ner leverpastej och ägg i korgen och handlade fort som attan så man han äta limpan när den fortfarande va varm! Mmmm så gott! 

Är det nåt jag njuter av så är det en frukost i lugn och ro, få läsa(bläddra igenom) tidningen och slappna av! 


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0