Imorse

Molle, min älskade Molle! Han är förjävlig! ;)
Men vad gör det när man är världens bästa fölis..
Anders hade igår satt ner stolparna (vita, plast) som ska stänga av för vinterhagen (Så dom inte går ner på isen när den lägger sig), innan kälan går i marken. Men Molle stolpdödaren hade gått på några av dom och stog och klia sig och böjt några.
Så imorse åkte jag till stallet tidigt, va där strax innan halv 7 tror jag. Anders kom och fråga vad det va för fel nu då? (igen).
Hehe, men det är så mysigt att komma till stallet på morgonen och göra klart allt. Även om jag va dödstrött imorse.. Och som jag skrivit tidigare så älskar jag att äta frukost i lugn och ro!

Så när jag va klar så satte jag mig i bilen, (som jag hade startat en stund innan så den va varm) Så ser jag Molle vräker ner en stolpe, han har även hunnit mejja ner 2 till.. Jäkla ponny! Det va ju bara att kliva ur bilen och dra den där jäkla tråden då.. Och självklart skulle allihopa springa ner på fel sida tråden när jag höll på att dra den. Försökte valla in dom på rätt sida, men det kunde ju jag glömma utan kraftfoder.. Suck (dock såg Molle rätt så rolig ut när han strutta runt och försökte hänga på dom andra) in hämta kraftfoder, vänta på att alla skulle flytta sin feita rövar dit jag ville ;)
Men tillslut så..!

Jag fick dock inte min frukost i lugn och ro.. Men jag gjorde några mackor och tog med till jobbet, tog en kopp te där istället..

Näe.. Nu ska jag sluta snart, hem och äta lac och peran!
Har ju kocken hemma denna vecka höhö!


Monster Molle!

(Nu blev det många inlägg idag, men så kan det bli ibland!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0