Fichidude

Vet inte om jag orkar skriva en roman om ritten i Söndags... Men här kommer den korta versionen:

Började med att rida till Skogslund på morgonen. lämnade Karelin i en box sen var det bara att vänta till sin tur att starta. Startade kring 11. Jag skrittade iväg för jag skulle rida med Ida. Hon hade 2 startnummer efter mig.
Ida kom ikapp mig rätt så fort och vi tog det rätt så lungt första halvan av turen. Dels för att vägen var dålig och dels för vi skulle över ett hygge.. Karelin är ju inte så duktig på att kolla vart han sätter ner sina fötter så det tog lite tid.
Andra halvan gick desto fortare. Då hade vi även hunnit bli 5st varmblod. Gamla travare allihopa. Det blev ett jäkla ös bitvis!
Ulrika som red på en islänning hade hoppat av och gick i en uppförsbacke, hade blivit väldigt fundersam på vad det var för nåt som lät tills hon vände sig om och fick se 5 st varmblod i full kareta upp över backen! :) Hehe!
Sen bar det över ett hygge igen innan vi kom ner på Anders vändplan, då va vi på vägen hem. Det blev en lugn sista bit för att sedan allihopa komma i klunga i fullfart in i mål :) Så jäkla skoj var det!


Idag funderar jag på att köra Karelin efter jobbet.
Crispis och peran tror jag det blir till middag.
Idol börjar ikväll. Och JA! Jag tycker det är bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0