Hejsan!

Känns som det va ett tag sen det kom en uppdatering.
Igår va jag hemma från jobbet. Hade en sån molande huvudvärl. Inte ens tabletterna hjälpte. Gick ner och jobbade kvällen bara så att nån hade sluppit sitta kvar.
Jag blev bättre i huvet på EM så det gick bra.
Jag har beredskap hemma också. Ringde en igår. Men jag kunde inte hjälpa henne. Attans.

Nåväl.
Igår kväll när jag va till stallet så tog jag ut Molle på gången knöt fast han i täckeshängaren på Tösens box.
Det är andra gången jag gör så här och han är så fantastikt duktig! Min lille Mollis. Han stor så snällt.Visst han biter lite på saker och så, men han får inte panik när han sitter fast.
Jag kratsade hovarna på honom också. Mest bara för att lära honom och hålla upp benen. Och det va bara frambenen som han bråkade lite med. Men bakbenen gjorde han inte ett dugg. Väntade så snällt tills jag tagit bort all lera ur fossingen! Jag blir så stolt!



I Lördagskväll så satt jag och Erik och fika och diskutera dagen som va. Erik hade jagat då också.
Vi kom ju fram till att jag hade faktiskt inge spec att göra på Söndagen. Så jag bestämde mig för att följa på jakt dagen efter. Min allra första äljgjakt någonsin!
Så på Söndagsmorgonen så träffas vi på betsäm ställe med de andra. Bestämmer pass osv. Jag och Erik får ett ställe som kallas Tivolit.. Fråga mig inte varför. Det va bara en massa jävla ungtallar där.. Typ.
Jag hade med mig en brassestol och en filt.
Sätter mig snett bakom Erik så han får fri sikt åt höger och vänster.
Vi hade med oss såna där hörselskydd med radio i och som kopplar bort allt farligt ljud. Så jag satt och försökte få in en bra kanal, men eftersom det va valdagen så va de mest en massa politik.
Så jag tog av mig hörselskydden. Erik hör i sin snäcka att hundförarna har släppt sin hundar. Vi sitter inte ens i en timme, så hör vi hunden flåsa i nacken, trodde vi. Det va en älgko som kom fort jävlar anamma bakom ryggen på oss! Erik reser sig upp och vänder sig om. Jag håller för öronen, Jag såg ju som ingenting för hon kom ju bakom.
Erik träffar precis rätt, och hon faller ihop mitt på vändplan. Kan inte bli bättre ställe. Haha fy fan vilken puls jag fick. Shieet! Men lite häftigt va de. Sen kom hunden springandes och börja nafsa på älgen.
Sen kom hundföraren och hjälpte till. Resten av dagen vart lite seg. Man va lite uppspelt ;) På Eftermiddan så fick jag rätt så ont i huvet. Hade väl spänt mig hela morron..

På eftermiddagen fick en till ny i jaktlaget skjuta en älg. En ko det med. Men den sprang iväg på ett jävla avsides ställe ochvi fick dra fam henne över stock och sten och branta backar, men med 7-8 män så var ju de ingen konst. Jag höll i kameran och jackor! hehe


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0