Hus

Jo! En grej till som jag skulle kunna betsämma i mitt parti..
Husproblemet i landsbygden? Eller jag vet inte om det är ett problem, hehe men endå.

Alla dessa sörlänningar som har "sommarstugor" i norr. Dom vägrar att sälja sina stora gårdar till någon som använda och utnyttja gården kapacitet. Är dom villig att sälja så tror dom att det är värt 5-6 milj..
Hade jag styrt i landet så hade jag satt hög skatt på alla sörlänningar som ska lägga kol alla fina gårdar som finns här..
Näe då får vi som vill bo ute i ingenstans betala svindyr hyra på en lägenhet ist och se gårdar eka i sin ensamhet...
Amorterar hellre 5000 på ett hus än på att betala samma belopp på en sketen lägenhet (nu har ju vi en fin lägenhet, men endå..)

Länge leve Linapartiet!
Mohaha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0