Torsdag

Snart helg! Wonderful!

Vi håller på att byta lite platser är på min avdelning så det känns lite skumt, och annorlunda. Jag ska flytta snart också, kommer nog ta en stund att vänja sig vid sin nya plats och folk. (Jag kommer dock ha samma personer i närheten, skönt!)

Igår hade jag tänkt att fara till stallet fixa allt sen fara hem och vara med Erik.
Men vi fixade hö häcken, spolade ur den och skrubba lite och ställde ut en ny och fräch bal i den! tror jag blir uppskattat!
Sen när jag skulle fara hem så betedde sig Tindra lite annorlunda. Jag kände att jag inte hade ork till en dålig häst. Hon stog och stampade och åt inte, så jag tog ut henne på gången och skulle titta och ta tempen och så.. Hon va så väldigt go också, inte likt henne..
Jag tog ut henne och började med att kratsa hovarna. Fanns ingen skit där, däremot såg jag nåt sår i karleden. Tvättade det och smörjde, gav henne en morot. Sen såg hon ut som vanligt igen. Glömde tempa henne som jag hade tänkt. Men hon åt sen så det kändes lungt endå.
Sen skulle jag bara ge Molle en liten bit morot också. Han älskar ju morötter. Meen näe, då tog han den bara i läpparna och vägrade att äta den?
-Men vad nu? En till som inte äter, vad är det för fel?
Så jag satt på huk en stund där inne för att se bara hur han mådde. Och fy tusan så go han va! han skulle luktas på kinden, han nafsade inte, visade inte ens tendens till att göra det. 
Men det kändes ju faktiskt sådär. För han va ju inte sig själv.. Så jag tog ut Tösen och gick ut, för att se om Molle ville äta gräs. Han tog några små tuggur, men inte så mkt mer. Jag gick längst ner i hagen med  Tösen, för att få Molle att röra på sig. Men han stog kvar.. 
Hm. mattes hjärta började må ganska dåligt då.. :s
Men när vi i princip va längst bort, så skrek han och kom i allvärldens fart, sen skulle han bitas och klättra på ens rygg så fort man vände ryggen till! Drog en lättnads suck och gick in i stallet! Då vill han ha moroten! Puh!

Vad det va med hästarna igår har jag ingen aning om, men alla åt och såg glada ut när jag for hem..
pjuh!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0