Vilken pers!

Hello! Vilket jääävla pissväder vi har.. :(
Även att det snöa i Bräcke när vi for hem. Shiet!
Kom hem till syster packa om och satte mig i v70. Erik min älskade hade hängt på extra ljusen så att jag skulle få riktigt med ljus när jag skulle fara hem. Dels för att det är verkligen kolsvart nu, och dels för att det är mkt älgar som springer runt nu.
Nåväl. Pratar lite med Jenny om Morgon dagen (är forfarande på E14 mot innan jag ska svänga av i Dalhemsviken) Ungefär 1 km innan jag svänger av säger vi hejdå. När jag svänger av ser jag en Väääldigt lysande bil. Liksom hela bilen lyser upp när jag kommer.
Polisbil.
Jag smyger förbi. Känner hur benen liksom tappar stadighet. Dom blir gele direkt. Polisbilen vänder och kör UPP I ARSLET på min bil. Åker 100 m innan dom ger tecken på att stanna. Hjärtat pulserar värre än i ett maratonlopp.
Självklart så hade jag på glimmarna. För det är ju ganska snyggt. Men inte tillåtet. Det visste jag om!
Men det största problemet va väl halvljusen. Det är ju Xenon i dom med. Det visste jag också, och att det inte va tillåtet. Men eftersom det va svärfars bil så sa jag bara att jag inte visste eftersom det inte va min bil.
Jag fick stanna och stänga av bilen. Dom satt bak i sin bil och diskutera. Dom kollade i huven. Gick tillbaka igen och hämtade kamera, sa åt mig att göra si, göra så.. Fy fan. De värsta jag vart med om.
Pricken över Iet så va ju svärfar utomlands. Känns ju jäkligt kul att säga att dom är utomlands. Han vill ha mobilnr till honom och allt.

Har ont i magen nu.
Vet inte om det beror på detta
eller om det är för jag inte ätit någon riktig middag
eller om jag e jäkligt skitnödig..

Huvva! Kvällen blev senare än tänkt pga detta.
Tur jag har snälla vänner som tar ut hästarna imorrn så jag kan sova lite.
Imorrn ska jag följa med till Ammer. Jenny och Ida ska tävla i en klubbhoppning.
Jenny har en pensionerad ridskoleponny, så där kommer det gå enligt skolboken (Kanske lite saktare) Och Ida har en Pensionerad travhäst.. Där kommer det gå UNDAN!
haha! Ska sätta kameran på laddning nu inatt.
Hoppas jag kan sova.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0