Morrn!

Godmorgon! uppe med tuppen?
Det var iaf jag. Klockan ringde 04.30 imorse. Skulle hjälpa till och ta ut hästarna i skogslund, så jag passade på att ta ut mina hos Anders i Västanbäck. (Molle va trött och låg ner, han tittade en stund på mig innan klev upp)
Hann mocka, fylla vatten och hö där innan klockan va 6!

Ja, vad ska jag berätta? Händer inte alls mycket just nu. Snön har försvunnit rekordsnabbt tycker jag. I princip ingen snö alls kvar, bara där det varit stora högar.
Bara 2 månader kvar nu innan Tindra ska föla. Det innebär också att det är 2 månader kvar till midsommar.
Vad står midsommar för egentligen? Jag tycker ju att den borde ligga i mitten på sommarn, typ Juli. Känns ju som sommaren nyss börjat när det är midsommar. Måste googla!
Lite som händer/ska göras innan midsommar:
Påsk!
Molle fyller 1 år 4maj!
Ponnyerna måste få en kompletterande vaccinering.
Besök av folk från skåneland. Dom ska ha praktik med Erik v 18-19.
Åka till Norrköping och vara funktionär på
Norrköping Horse Show med Jenny!
Erik fyller år (grållen blir 24, höhö)
Jo, det verkar vara en massa som händer endå! ;)

Jo! en sak till, det är inbördeskrig i Stugun! Fast mer än så tänker jag inte gå in på här..

 
Här va han liten och behändig ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0