Växande skönhet

Det blir längre och längre mellan inläggen. Men det känns inte så kul längre, eller det kommer säkert i vågor. Isåf är jag just nu i en svacka.
Sedan sist har jag hunnit med en varm solfylld påsk i Häggsjön med lämmeljakt.
Vi var "hela familjen" Pettersson i fjällen. Erik, jag, svärmor, svärfar, John Katarina och Karl. Hade väldigt mysigt. Blev ju dock inget skoteråkande. Men med tanke på föret så var jag inte så sugen heller. Man måste ut på en sjö för att kunna ta sig vidare till leden, men för att ta sig ut på sjön så var man tvungen att åka på vatten ca 15 m.  Så näe, jag stannade vid stugan. Är faktiskt lite röd i pannan fortfarande. Jag är en sån där albino med noll pigment, så jag blir röd sen vit igen.. typ..
Sen som ni kanske läst i ÖPn så kryller det av lämlar i Åre trakten. Så även i Häggsjön. Dom var mest aktiva på morron och förmidda. Ganska söta små saker. Det var iaf precis så som det beskrivs i tidningen, det ligger döda lite här och var och dom simmande i vattnet, sprang på isen osv. Så vi har vart på "lämmeljakt" med Karl. Han ropade: "lämmlajna, kom fjaaaaaaam". Men dom kom aldrig på beställning ;)

I hästväg då..
Molle är i en växtperiod. Han har ju vart lite smårund senvintern/våren, men nu har han börjat blivit kantig och rumpan har skjutit upp.
Han har också blivit lugnare på gången, vart ute och gått med honom en del och det blir bättre och bättre (kan bero på att han fick bita på mitt pannband och hade annat att koncentrera sig på). Men hoppas verkligen att psyket följer med kroppen nu. Han är fortfarande en huligan, men jag tycker jag ser några få tecken på mognad.
Tösen hon är brunstig som fan och lyckas med att göra alla valackar till hingstar. Väldigt jobbigt måste jag säga. Hon har fått bytt partner nu för en islänning (valack) tyckte hon lucktade lite väääl gott och fullbordade det hela. Fast å andra sidan är hon inte så schysst heller när hon ställer upp sig och skvätter framför nosen på dom.



Bra precis 2 månader kvar nu på fölungen. Tänkte ta en bild igår på Tindras mage men hon stog inge bra så man såg inte hur stor den är.
Karelin har tappat en doja och behöver skos om (de andra behöver en verkning också) så måste ringa mrs hovslagare och be om hjälp. =)
Träningen på Karelin står tyvärr stilla. Har ingen bra anledning, just därför känner jag lite besvikelse på mig själv.
Erik han blir gråare, men han är underbar endå =) Det får avsluta detta inlägg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0