Måndag igen

Börjar min andra vecka efter semestern, känns redan som jag skulle behöva 4 veckor till.
Helgen spenderades i Häggsjön. Mysigt värre, kom dock några rejäla blixtar med tillhörande dunder.
Även mor, far, syster och systerdotter hann komma och plocka lite bär och äta god middag på söndagseftermiddagen.

Har märkt att nu när det börjar bli mörkt om kvällarna och kolsvart på natten att jag är lite mer känslig (vill inte säga rädd) när jag är själv. Jag hör ljud och grejer hela tin, tror att folk glor in genom fönstren. Man ser ju inte ut när det är svart ut och man har lampor på inne. I sommar har jag inte känt av det alls, bara lugn och ro. Måste ha med mörkret att göra. Jag är väl lite mörkrädd trots allt, även om jag inte vill erkänna det själv.

Molle kommer förmodligen att kastreras redan i veckan. Gubben som har betet skulle kastrera en annan så då tar dom Molle samtidigt. Han får stanna någon dag efter det, sedan tar jag hem honom. Finns ingen färdig hage då får jag ta och göra en temporär. Sedan ska jag fundera vad han ska få hitta på det närmsta året. 
Helt ärligt känns det riktigt tråkigt att kastrera honom då jag tycker han är så fin. Men jag KAN verkligen inte ha en hingst till. Dessutom är han JÄTTEhingstig. Nåväl. Tror vi alla kommer bli nöjda i framtiden med att han får bli valack! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0