Helgen

Måndag igen.. Måndagar är ingen hit.
I fredags var det julfest med jobbet. Jag åkte dit och åt och va med på de små tävlingarna som hölls. Åkte hem sedan. Men kul och gott var det!

Lördagen spenderades mestadels i stan. Vi åkte in på julmarknaden på Jamtli. Men fy satan va kallt det var! Hade det inte blåst hade det vart mycket mysigare! gick rätt snabbt för mig och Erik att kolla av Jamtli innan vi bestämde oss för att åka in på stan istället. blev lite julklappar inhandlat! Klockers! Tror faktiskt att alla julklappar är klara nu! Känns mycket bra!
Vi passade även på att köpa en bilbarnstol på Barnens hus. Köpte man den nu så fick man med basen som man fäster i bilen så det bara är att klicka fast stolen i bilen sen. Erik skulle köpa små tärningar att hänga på stolen.. Skräll? Nää! ;)
Hann med en sväng ut till mamma också! :)

Söndagen for iväg fort som..
Åkte till stallet vid halv 8 kanske klar i stallet till 9 drygt. Åkte hem och åt frukost och tände andra adventsljuset. Vid 11 tog jag med mig Alva til stallet så fick hon rida på tösen en massa. Tösen va lite mindre tjurig idag ;)
provade att ha kvar moa i hagen medan Alva skulle rida så kunde jag börja sätta upp tråd på vinterhagen. Men vi hann inte ens in i stallet med Tösen innan Moa stog bredvid oss.. Övre tråden gick sönder, den nedre låg på backen, men Karelin stog snällt kvar i hagen endå. Ingen stolpe gick sönder så det var bara att knyta ihop tråden och haka fast den igen..

Sen hem å äte lunch åka på ica och handla för middag, sedan påbörja middagen, som blev en mycket god tacopaj!



Tok Moa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0