Kallt

Less på kylan nu.. kan det inte blöi -5 och strålande solsken!? Solsken är det visserligen men inte lika varmt..
Igår efter jobbet åt jag 2 knäcke med ägg åkte till stallet sen och red Karelin tog det ganske lugnt. Han va lite tittig och pigg. Hoppade av och gick nerför sista backen, dels för att jag skulle få upp lite värme och röra på mig och så han fick skritta av och röra ryggen ordentligt. Han är öm i ryggen. Klappa honom över rumpan igår och kände att han va som knölig i musklerna, förmodligen en muskelknut, så masserade lite försiktigt på den. Han skulle behövt en riktig genomgång..

Mia har hittat en häst som hon ska hämta i helgen. Dom kommer att stå i kompaniet, jag har lovat att ha en till sällskap. Har funderat och det blöir nog tösen som får åka dit.. Så inte Molle the hooligan går lös där.. ;)


Kommentarer
Postat av: amanda lingefeldt

Hej Lina! Förra året hade Bergsåker sin första start 18:e April. Men jag tycker det är roligt att den ligger längre fram iår! Hihi, kanske för att jag har en sån vinter kär ponny!Nej, men det är nog p.g.a ponnytrav säsongen är förlängd nu från 1 januari- 31 december. Så det är nog därför Bergsåker lagt heldagen tidigare än vanligt. Vi funderade t.o.m på att ha ett insprängt lopp nu i vintras, men det var inte så många i klubben som var tävlings aktiva med sina ponnyer då, så vi struntade i det.



Ja det är klart du ska komma förbi! ikea väntar ju som sagt ;)



kram amanda

2011-02-24 @ 19:13:16
URL: http://amandalingefeldt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0