Kassakön

Alltså, jag har inget emot äldre, absolut inte.. Men ibland kan dom gå en på nerverna, framförallt i kassakön på ica.
Igår skulle jag skynda mig till stallet, men skulle bara in en snabbis och handla bananer innan. När jag kommer in är det tomt i kassan och jag hämtar 3 bananer och springer till kassan. 1 står och betala en dam med halvfull vagn och en kille före mig med några enstaka varor i.
Damen med vagnen står typ 3-4 meter från kassan men ser endå ut att stå i kön. Killen frågar henne om hon står i kön. Hon höjer ögonbrynen och halvfnäser och tittar på hans korg och svarar: Ja, men du kan väl gå före om du vill de då.
ojoj! damen hade visst vaknat på fel sida.
Varpå killen svarar nej, men jag har inte bråttomt så går hon närmare kassan. Hon ställer sig bakom gubben som betalar och hänger på vagnen. Det är alltså tomt på banden och hon rör inte en fena, gubben går bak och börjar packa sina varor. Kassören micke kör igång rullbandet och DÅ går hon och plockar upp sina varor. Snälla micke förstår att detta kommer ta tid och ser att vi bakom har enstaka varor och ringer efter en annan.
Kassörskan hinner alltså ta 3 kunder i andra kassan innan damen har hunnit packa upp sin vagn.. Hann säker komma fler kunder innan hon var klar.

Något mamma känner igen kanske? =)

(Har för mig att morronzoo haft en diskussion om detta nångång....?)


Kommentarer
Postat av: Jessica

Det är nog inte bara du som stör dig på sånt där :p Det har ju hänt flera gånger att det är nån störig framför som ska stå i hundra miljoner år :P



Igår när jag va på coop va de nån tant som skulle köpt nåt för 3 betala för 2, men hon fick tydligen betala för alla 3, occh står och granskar sitt kvitto, och ber om att de ska rätta de, och står och gnäller i 10 min.. :P

Till slut fick hon sina 3 kr tillbaka :P haha!

2011-02-24 @ 12:04:41
URL: http://mammajessica.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0