Dag 14 – Hur började mitt häst intresse

Mitt hästintresse började när jag va lill-liten. Min äldre systrar red på ridskola. Vi (eller mamma) köpte Dante när han var 4 år, då var jag 5. En shetlandsponny, hingst född -90.
Han heter egentligen Dante III
Varför man köper en hingst (och behåller honom som det) som första häst vet jag inte. Skulle inte jag gjort. Men det har gått jätte bra.
Dante red jag en massa på. Har en del roliga och mindre roliga med honom.
En gång så TVINGADE min syster mig att rida honom när hon själv skulle rida en nordis. Jag vet jag grina, Dante var väldigt hingstig i början på turen och jag vet att jag tyckte det var såå obehagligt när han höll på, lät, sparka stegra osv. Men efter en stund när han lungat ner sig så var det hur underbart som helst, kunde vara ute i flera timmar!
Minns en gång när vi hade vart nere på Vålbacken och klippt honom. Då skulle jag få rida uppepå täcket när vi skulle hem. av någon anlednign stegra han och jag gled av som en vante. Satt på arslet och "bräsa" på benen som om jag satt kvar på hästen. Jag skrattade minns jag. Gjorde förmodligen inte illa mig då ;)

Ska se om jag kan ta kort på några bilder som jag har i albumet som ni kan få se senare ;)













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0