Härliga Måndag

Hej och hå!
Känns som det endå hänt rätt mycket denna helg fastän jag inte gjort många knop, av förklarliga skäl.
I fredags så grillade vi! på ved! ;) Grillspätt och potatisgratäng stod på menyn. Underbart gott. Vart jäkligt god smak när det va grillat på ved ;)
I lördags så bar det av till staden och Tanne för att kika lite på KM där, jag Ida och Jenny. Sedan handla vi lite på Maxi (handlade hårfärg) och Ida skulle ha en dörrlist. Sedan skjutsade dom mig till min syster i Svedje. Dom skulle in på middag+revy så jag skulle vara barnvakt.

Barnen på kvällen va jätte snälla med mig, lite högljudda, men dom gjorde som jag sa iaf. Vi satte på en film och Emma höll på att somna i soffan så jag gick upp med henne, hon somna ganska omgående efter kort läsning i en liten bok. När jag kom ner så slutade filmen precis och Lovisa vill gå och lägga sig hon med.
kl va nog 8 bra precis när Lovisa gick och la sig så jag satt och kollade på Stjärnorna på slottet sedan Hipp Hipp innan Erik kom och gjorde mig sällskap :) Syster med sambo kom hem i 11 tiden så då for vi hem =)

Igår hann jag inte göra mycket innan det small till.. :s
Klev upp och for till stallet på morgonen, (Anders hade "spelat kort" kvällen innan så jag gissade att han va lite sluck ;p) Jag tog ut russen först och frid och fröjd. Ganska varmt ute så jag skulle he på Tindra regntäcket bara. Så small det. Eller näe Small gjorde det inte, men det stråla till i hela ryggen, och det släppte inte.. :stänkte sätta mig ner, men kom på att jag kanske inte tar mig upp sen. Så jag haltade mig fram och gick ut med henne. Tur att hon är snäll! Karelin skulle jag he på Vintertäcket, och det väger bly. Kändes det som igår iaf. Fick putta upp täcket bit för bit. Hade så ont så det nästan tårades i ögonen.
Hade ju tänkt att mocka och göra klart, men jag for hem direkt och la mig. Åt frukost och tog en Ipren. knapra nån till senare på dagen sen framåt eftermiddagen blev det helt ok, så jag tog och diska och fixa mat.
Sedan gick jag till katarina för att färga håret. lite ångest hade jag, men aja, det är gjort nu.. hårbottet är smått GUL, annars helt ok.  ;)

Imorse vaknade jag av att det gjorde ont i ryggen när jag skulle vända på mig.
Har fortfarande ont. Trodde det skulle va hemskt att sitta på denna stol, men det går hyffsat, än så länge! Vi kämpar på!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0