Ikea

Det var lite kul det här med Birsta egentligen.
Kommer hem en Fredag kväll. Sätter mig vid köksbordet där Erik sitter. Vi tittar på varandra och undrar vad vi ska äta. Ingen av oss va hungrig eller sugen på nåt spec.
Vi pratade om allt möjligt och jag frågar Erik; Kan vi inte åka till Sundsvall (Ikea) imorrn? Erik är tyst en stund innan han säger; Jo, det kan vi väl!?
Jag for till stallet och gjorde klart där. Sedn ringer Erik och säger att vi måste äta något.
Så han beställer 2 pizzor. Erik smällde i sig hela, jag fick inte ens i mig en halv. Konstigt. Jag brukar inte ha nåt problem med att äta..

I Lördags klev jag upp kl 6 för att göra klart stallet på morgonen innan vi skulle fara. Tog det bara lugnt och tänkte vi far när vi är klar utan att stressa. For i 9 halv 10 tiden. Kom fram och Gick in på Ikea och strosa runt, kollade på Kök bla. Mitt kakel fanns där så nu vet Erik exakt vilket jag vill ha ;)
Ni kanske vill ha en lista på vad vi köpte? ;)

En fleecefilt (som jag ska ha på jobbet)
En sprits kit. Stavas det så? Som man spritsar ut glasyr med ;)

Klädhängare som man hänger på dörren
Galgar
Kryddhylla
"kassetter" som man her tidningar i
Gardiner
Sängkläder
slickepott
Lamskärmar
Borsdlampa till Karl
Ugnsform
Matlådor
Diskborstar
Plastpåsar med Zip-funktion
"knivmagnet"
Tidningshållare till Verkstan

Säkert nåt mer också. Jag tycker inte att det var helt onödiga saker vi handlade!
Det blev ju även en tv från Mediamarkt och ett bett med pettplattor till Mollemecken! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0