Mäklare

Jag är bara så jäkla irriterande på att allt detta känns så jäkla oseriöst.
Nu när John och Katarina köpt hus så har man ju nånting att jämnföra med.

Det började ju på visningen, jag har visserligen aldrig vart en visning, men jag förväntade mig att han skulle visa lite av huset. Men han la fram en matta med Svensk Fast på bron. Sen fick vi kopierade papper ihophäftat om huset.
John och Katarina köpte deras hus genom Mäklarhuset. Dom fick en upptryckt "bok" men infon om huset. Dom fick inloggningsuppgifter för att kolla bud osv. Det fick inte vi.
När vi lagt första budet så skratta dom i luren och la på, i princip. Efter andra budet så  tyckte vi att dom kan väl komma med ett motbud, men inget svar på detta. Gått i månader och väntat på ett, åtminstonde vettigt, svar. Men knäppt tyst. Man vet ju inte om man ska ringa och tjata eller om man ska avvakta. Vad är bäst..?
Fick tag i Mäklaren innan julen, han sa att vi ska ligga kvar på det bud vi hade och så avvaktar vi till efter nyår.
Efter nyår för mig är inte 10 Jan. Vi har ring och ringt, men inget svar. Mitt tålamod har börjat tryta för länge sen. När var vi på visning? september/oktober?
John köpte hus på 1 vecka....
Fick tag i nån på kontoret och enligt dom så hade han semester tom 10 Jan. Fel och lämna ett meddelande?
När vi väl kommit i kontakt med honom så säger han "Budet är så lågt att säljaren inte vill komma med ett motbud. Han vill lägga ut detta internationellt i vår"
Detta lä han ju knappast ha kommit fram till på en förmiddag med säljaren, det visste han förmodligen redan från början. Så varför säga att vi ska ligga kvar på budet?
Så då kommer det komma en rik utlänning och ha denna gård som sommar ställe och bo här 2 % om året och huset, gården kommer att förfalla.

Arg, irriterad, förbannad.

:(



Kommentarer
Postat av: jenny

ameh, fy fan vad dumt!



på så många sätt skitdumt..!

2011-01-17 @ 10:57:59
URL: http://jav.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0