Men satan..

...vilken träningsvärk jag har. Det e fan så det ömmar när jag sitter ner.
Att ha ett "kontorsjobb" gör ju inte så att man blir smidigare direkt. Stel som ett kassa skåp. Skojjar fan inte. Går ju bra om man gått en liten sväng eller åtminstonde rört lite på sig, som imorse när jag va till stallet. Stel, men det funka. Nu när jag ska gå och hämta vatten tex så skulle jag behövt kryckor hahah! Huvva!

Anledningen till träningsvärken då..
Natten mot Söndag sov jag förjäkla dåligt? Vaknade pigg och väntade på att klockan skulle ringa, kollade på telefonen 03.16. Gick på toa och la mig igen. Vaknade igen i 5 tiden, väntade på att klockan skulle ringa (hade ställt den på 06.45) Men kunden inte somna om. Låg kvar en stund innan jag klev upp. Men halv 6 nångång klev jag upp och klädde på mig, lite hungrig så tog 2 kiwisar. Sen klockade jag och tog en runda runt bygget. halv 7 på Söndag morgon. Jag var ganska ensam kan jag tala om. Men det var bara bra! haha!
Jag tänkte ta tid hur fort jag kan ta den rundan. Sen om ett tag ska jag klocka igen och se om jag kan korta ner den tiden! Det tog 29 minuter. 
Efter den rundan åt jag lite gröt sen for jag till stallet 7.20 ungefär.
När jag kom dit så kom anders precis ut och han bytte däck på speedcarten, Släppte ut de hästar som skulle ut och gjorde iordning Karelin. Anders skulle köra honom en sväng. Medans Anders va ute så gjorde jag klart i stallet, mockade och bar in hö. När han kom tillbaka så gick vi upp med min sulky och rockard på gälln där de ska få stå under tak. Tackar för det!
Så jag kände mig otroligt effektiv när jag kom hem kl 10 och Erik hade precis klivit upp. hehe. Fikade lite sen gick vi till svärmor en sväng. Kände då i benen (trots stretching) att jag kommer få en jäääkla träningsvärk.
Sen hem och stryka gardiner och plocka undan alla julsaker och diska.

Vart en bra dag med mycket gjort men endå hann slappa lite!
Perfekt väder va det också. Kändes mindre kul att stå och stryka gardiner när jag visste att det va underbart ute.
Men det måste ju göras när man har tid..

Bjuppar på denna..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0