Nytt år!

2011 är här!
Jag har väl inget spec planerat som det ser ut just NU, detta år. Men jag hoppas på ett lugnt och fint år med en massa kuligheter ;) Vad vi kommer göra är beroende på vilket svar vi kommer få nu i början på Januari.
Kan inte vänta! Vill veta nu! =)

I nyår så var John, katarina och karl hos oss och åt middag. Sedan gick vi hem till dom då Kalle skulle lägga sig!
Vi åt en toast till förrätt, leverpastejinbakad älgfile och hemmagjorda klyftpärer och rödvinsås. Till efterrätt så hade Katarina med sig Pannacotta! Mumma. Man var ju mätt i 6 timmar framåt efter det.

Vi, eller iag jag, satt och väntade på att klockan skulle slå om vid tolvslaget så jag kunde få lägga mig ;) som en annan gammal kärring ;) hehe


Igår var en stor dag för min huligan Molle. Han sov i egen box inatt.
Tidigare har han vart ett monster när han stått själv, stegrat skrikit, travat runt (ja, boxen är så stor att han kan trava!) När alla är inne har han blivit lugn på senare tid så jag kände att det va dags. Han är dock ett monster när han blir själv. Inte för inte han kallas huligan..!
Så jag ställde honom själv och han åt inte först men innan jag gick stog han faktiskt och mumsa på det hö han fått. Så det kändes lungt. Men endå så tänkte jag på om han kunde fastna nånstans. (Inget galler över boxarna)
Vaknade inatt och va törstig, då  kom jag och tänka på molle igen. Nästan så jag ville fara dit och kolla. (har 7 km dit) Men gick och la mig igen.
Imorse när jag kom dit så stog han lungt och sov vid väggen. Så det va lugnt. Spånig va han också så han har legat ner.
Kändes bra! Men jag skulle vilja skilja av dom helt ganska snart! Jag vet inte hur bara. Vill ju att han ska ha kompis så han inte blir helt själv.
Hade vart perfekt att ha honom i Skogslund hos de andra nån månad. Men det är ju fullt där.. :/
Ska höra om vi kanske kan lösa det endå :)

Bits gör han fortfarande. Han vet att man inte får bitas. Det gör att han kan bitas när man är mindre beredd på det. Så jag törs inte släppa blicken från honom många sekunder.. Mindre bra, men vi jobbar påt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0