Fredag

För många är det klämdag idag. Jag jobbar, för det får vi ist ta ut 2 lediga dagar vid annat tillfälle. Inte dumt.

Hade tänkt skriva en sammanställning från helgen i Norrköping, men vet inte om jag orkar.
Kan göra en kortfattad iaf!
Vi kom fram vid lunchtid på Onsdagen. Slappade och byggde banan. På kvällen blev vi bjudna på pizza av arrangören.
Dom vi åt med då var arrangören (han någon annan kväll: Drick hur mycket öl du vill, det ä r endå bara småpengar) Överdomaren Jan Stenberg och internationella banbyggaren Peter Lundström (det enda han inte får bygga är VC-finaler, VM och OS) och en gubbe till som kallades för Lelle. Skulle tro han är nån typ av alltiallo på rdklubben.
Så, det var ingen klen början på veckan.
Torsdag och Fredan så var det bara gymnasieelever på banan med oss och domartornet gav mig och Jenny comradion för dom vill ha någon vettig person som skulle ha den.
Lördag och Söndag så kom det mer folk, lite äldre lite vettigare. Så där sjönk jag å Jenny lite grann tror jag för ingen visste vilka vi va. Men det jobbade vi upp ganska fort tycker jag! Vi gick under arbetsnamnet "Östersund" och fick mycket beröm.
Vi har haft väldigt kul hela helgen, byggt totalt 22 olika banor + några omhoppningar. Sett många fina hästar. Sånna ser man inte varje dag här i kring tyvärr.

En helg som helt klart var värt sina 141 mil som det blev tillslut :p


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0