Onsdag

Det räckte med att sätta foten utanför dörren och jag möttes av huvudvärken. Jag brukar få ont i huvet innan det åskar. Igår hade jag dock inget men idag. Så det kommer nog lite åska senare.
Igår slog åskan ner i huset på jobbet, slog ut larmet.. Aj i öronen.

En annan sak som ger mig huvudvärk är alkohol. Nu menar jag inte att jag är bakis, jag har inte druckit en droppe.. Men allt detta tjat att man ska dricka hit och dricka dit.. "men ta en klunk" "här ta en till". Bland det värsta jag vet är när folk ska truga i en sprit. Inte bara mig själv utan även andra.
Håll i er nu, men jag är 22 år och varit på krogen MAX 4 ggr i mitt liv..
Jag kan tycka det är gott till maten, eller ta 1 eller 2 cidrar ibland (ytterst sällan).
Alltid måste jag komma med någon bortförklaring. "nej, jag måste till stallet.." Eller vad man nu hittar på.
För man måste ha en vettig anledning, annars i den här byn (förmodligen på andra ställen också) så är man gravid så fort man inte dricker.
Har ni sett mig full många gånger här? Nej. Har det kommit nån bäbis? Nej. Jag tycker inte det är gott helt enkelt.

Näe, tacka vet jag Coca Cola!

Så nu vet ni det mina vänner, på Lördag när vi ska på travet och redan har 2 chafförer så tänker jag inte dricka bara för att jag "måste" ;)


Kommentarer
Postat av: Monica

Känner lika som du. Jag tycker inte heller om alkohol och får alltid olika kommentarer ang detta. Jag skiter dock i detta och säger att jag inte vill dricka och det får de nöja sig med! Stå på dig tjejen!

2011-06-08 @ 12:18:02
URL: http://furstegarden.wordpress.com
Postat av: ida

Hihihi näe någon bebis ha man inte sett röken av =) hahahaha! Jag ska nog oxå hålla mig till Cola mestadels, mår inge bra dagen efter och man ångrar sig alltid =) Men jag ska kämpa med att truga i dig Cola istället =)

2011-06-08 @ 14:42:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0