Mattes hjärta

Igår var en stor dag för mina små underbara russ (var påväg att skriva bröst.. huh?)
Tösen körde vi till Kompaniet och Molle fick vara kvar. Molle har ju en längre tid nu stått i egen box och inte brytt sig så mycket om man går ut med tösen en stund. Så det hela gick bra och vi gjorde inte så stor grej av det. Tösen blev lite orolig och skrek och stampa i finkan. Det skar i mattes hjärta när hon vände sig om och skrek samtidigt som dom stängde luckan. Jag kände mig så elak! Men dom kan ju inte leva tillsammans hela livet.. Det libr ju bara jobbigt. Anders hade redan hunnit ta ut hästarna när jag kom dit så jag vet inte hur Molle hade reagerat (Han brukar springa till tösen för att snutta lite) när hon inte var där. Men när jag kom dit stog han och åt lungt med de andra. For och släppte  ut de andra i kompaniet på vägen hem. Där va det lite tjoigare. Släppte ut mias nordis först som är snäll men väldigt bufflig och bordus. Han sprang efter tösen lite, men hon sa ifrån och han gick därifrån ;) Tror det blir hon som bestämmer ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0