Måndag

Sitter på helspänn på jobbet och väntar på att mobilen ska ringa.. Känns lite som att vänta på domen.
nåväl..

Åkte till stallet imorse och tänkte ta av Karelin täcket. Men han va full av knott så jag lät honom har kvar täcket.
Stog också å gosade med Molle! Höll i hans huva och pussa på honom! ;)
Sen stog han framför mig och jag stog och drog honom i öronen, såg mest ut som han tyckte det va skönt.
Igår kväll tog jag in dom en snabbis och borsta av dom och kratsa hovar m.m. Molle är så mycket lugnare, han är ju fortfarande bara 1 år och har samma fasoner för sig, men dom är såå mycket lindrigare! Skönt!
Han fick stå med träns inne i boxen medans jag borstade Karelin. Han såg inte helt nöjd ut, men efter en stund så stog han helt still utan att tugga. (Han har ju haft träns och bett på sig innan han åkte på betet i våras)
Gjorde några fläter i Molles man för jag vill ha all man på en sida, tycker det är finast! :)

Glad att Molle är så mycket lugnare! Dock så kan jag inte säga om det beror på långt bete med lekkompisar och uppfostran/mognad eller om det är för han gått och blivit valack.. Tror mer på det förstnämnda faktiskt. Skulle jag släppa dit Tösen så blir det nog liv på honom. Hans beteende var/är s´å inlärt sen han gick på betet så det tar nog ett tag för honom att släppa det.
Men det återstår att se!
:)


Kommentarer
Postat av: amanda lingefeldt nordström

svar: Hihi nej så gammal är den inte faktiskt.. men den är ingen nyhitt liksom, bara det jag menaa! :)



Ja den är svin bra! Hennes röst får en ju att rysa i hela kroppen! :(

2011-09-12 @ 14:22:36
URL: http://amandalingefeldt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0